Kan man lära gamla hundar sitta?

Jag hoppas det… för annars kommer min mobil fortsätta skriva mina skruvade meddelanden.

Jag har ju köpt en Samsung Galaxy S3 o jag är jättenöjd med den…. kunde ha varit ÄNNU nöjdare om funktionen ”autokorrigering” fanns på denna… men icke.   För jag ringde Supporten angående mobilen ikväll… O dessvärre har jag fått det bekräftat att jag får klara mig utan den.

Hänger du inte med?

När jag skriver ett ord och stavar fel så autokorrigerar mobilen ordet till det ordet som den tror jag menar….. I början när man har en mobil så brukar man få vara extra uppmärksam med att rätta felen så mobilen lär sig…

jag

 

Säg att jag SKA skriva JAG men jag skriver KAG istället… ALLA mina tidigare mobiler har autokorrigerat det ordet .  På denna mobil får man upp alternativ som man sen får klicka på.. I detta fall JAG i mitten.. Så med andra ord får jag trycka på den listen varje ord eftersom jag är SJUKT dålig på att skriva rätt.. Skyller både på tjocka fingrar OCH dålig syn.

SÅ med detta har mobilen gått från en jättebra mobil till SKITDÅLIG mobil… *muttrar*… Jag pratade nyss med min pubvändarväninna som har en likadan o hon bekräftade att det stämde.. Men hon tyckte det var svinbra.. för detta innebär att man inte behöver skriva hela ord.. Man skriver de första bokstäverna o man får då upp alternativ och kan direkt klicka på det ordet man vill ha.

Min väninna tyckte den funktionen är super… Själv vill jag ha min gamla…. Buhuuuuuuuuu

alte

 

Så nu är frågan… Kan man lära gamla hundar att sitta?
För jag måste lära mig stava på mobilen.

5 thoughts on “Kan man lära gamla hundar sitta?

  1. Prova tryck på inställningar där vid symboler och space, de kanske du provat. Har S2 så jag har tagit bort de. Bättre att skriva utan dessa alternativ som kommer upp, jag dubbel kollar hellre än får en särskrivning 🙂

    • Nu ser jag så förbaskat dåligt så jag ser hellre på de där alternativen än på själva texten… Men tack för tipset.. jag har ju testat allt på mobilens inställningar… SÅ jag får helt enkelt lära om mig.. *L*

Kommentera

