Klassiskt, Amarone, musikmaraton. broderi och oroliga mödrar.

Fredag eftermiddag och jag gick från jobbet halv 3, förbi systemet och sen hemåt… Började laga mat.. Blev inget avancerat. gjorde en tacogratäng.. E det fredag så e det… haha*— Men desto mer avancerat blev det med vinet.. En flaska Amarone och en flaska Ripasso.. Valde 2 flaskor istället för en dyrare Amarone…  Blev lite full i skratt när jag kom hem… KUNDE ju ha valt lite mer olika ju… haha.. Jaja.. vinet var för jäkla gott.


image

När Jazz dök upp på kvällen hade jag tänt ljus i hela huset… Det var MÅNGA värmeljus och stearin som lyste upp här hemma på fredagskvällen..  Vi åt och pratade,  pratade och åt.. o drack vinet.. Så jäkla gott… Sen började vi spela musik och då vi varvade med spela låtar så skickades sladden mellan oss och våra mobiler där vi letade musik på Spotify… Efter midnatt så stängde vi ner stereon och drack upp vinet och sen hamnade i säng.. snark, szzznark… zzZzZzzz

image

Lördagmorgon åker vi ner på stan som vi brukar göra… käkar frukost och går sedan i lite affärer.. Han hade köpt en ny mobil och behövde skaffa skyddsfilm för att montera, själv så köpte jag med mig en sänglampa (som jag dagen efter fick Jazz att skruva upp)

Var nog in på varje skoaffär jag hittade.. Är ju ute efter ett par ”Kvalitetsstövla”… Klasssiska, svarta med lite klack.. O med rätt sorts skaft som gör att jag kan stänga dem runt mina jävla vader.. *muttrar*… O när jag väl har bestämt mig för hur de skall se ut så funkar inte nåt annat.   Slinker in på Johanssons skor på Fredsgatan och där hittar jag dem med märket Tamaris. De var riktigt snygga på… Kommer passa både till byxor och klänning/kjol.  Priset på den var 1500:- och jag har ALDRIG köpt så dyra dojjor..  Så nu såg jag även till att köpa med mig skovårdskit.. O expediten berättade för mig vad jag skulle tänka på.. Att t.ex inte se till att slita ner den där ”Anti-Shock-sulan”… (Hade aldrig ens hört talas om nåt sånt innan)

image

Vi åker hem och funderar fram och tillbaka om vi skulle åka ner på stan o äta eller om vi skulle laga mat.. Vi valde att göra mat tillsammans… Jag gjorde en fläskfilepanna med trattkantareller och Jazz gjorde en potatisgratäng…. Till efterrätt (som vi åt mycket senare på kvällen för vi blev svinmätta)  gjorde jag Gino och det var svingott.. till det serverade jag vaniljglass

Kvällen kollade vi på Så mycket bättre och bara njöt av varandras sällskap.

Idag så har jag följt med Jazz ner till Centralen för att ta flygbussen för att ta sig uppåt landet för vår helg är över… *snyft*

Efter att jag vinkat av honom med sorg i hjärtat så lindrade jag det med lite shopping.. Jag ville hitta ett par jeans.. Har inga sköna vanliga jeans.. Så jag hittade ett par på rean.. 200:-… check.  Slank in på Joy där jag annars inte brukar shoppa.. Hittade en jättesöt blus (som är lite genomskinlig så jag får ha ett linne under).. Den är så där söt romantiskt broderad på bröst och ärmar..

image

 

image

 

Sen fick jag pallra mig hem för att inte fortsätta shoppandet.. haha*  Junior ringde från sin kompis där han varit och LAN:at inatt.. Han kommer lite senare.. För imorgon kommer Norrlandstjejen.. Hon stännar måndag-fredag. Igårkväll ringde hennes mamma och pejlade läget med mig. Hon var ju lite orolig att skicka ner dottern ner hit.. Jag sa att hon är i goda händer. Hon sa att hon inte vill att dottern är ute på stan och härjar nattetid, jag lugnade henne med att det får inte Junior göra ändå så det kommer inte på fråga.. *L*

Så… Nu skall jag äta lite rester och tvätta o plocka lite här… Söndag och allt.

Kommentera

