Jag vill vråla rätt ut….. men min anonymitet måste ju hållas någorlunda intakt…

Junior har idag varit och tävlat… Hans första tävling i denna sport efter att ha tränat i dryga året… Han har dock tränat en liknande sport sedan han var 7 år så han är ju ingen duvunge.

Jag har fått veta att han har fått möta ”Sveriges genom tiderna mest meriterade ”Sportutövare” (24 SM guld+ 4 VM guld)”  Han vann självklart inte,  den ”killen” är dessutom 44 år o Junior blir 18 nästa år.  Men enligt hans tränare så har han ”kämpat sig igenom hela matchen” .

Nu var de bara 2 medverkare i hans viktklass så han har tydligen fått silver i alla fall.

Nu väntar jag bara på att han skall komma hem och berätta hur häftigt han tycker detta varit, för det är jag tvärsäker på att han är.

 

Kommentera

