Tillbakablickar

En stor fördel med att ha en blogg är att man kan gå tillbaka i tiden, i det skriva ord i alla fall.  O med tanke på att jag har minne som en guldfisk så är det nyttigt att ta en dipp i det förgångna.  Inte för att vältra sig i det svarta utan för att se dimensioner,  de olika färgerna som nyanserar ens ord, känslor och tankar.

November 2009 … Året då mitt arbete tillbaka till livet efter att varit så nere i skorna som jag kunde bli.  Mina mått mätta förstås eftersom det är så olika från människa till människa.  En stark människa som jag kunde lät sig brytas ner så.  Jag flydde till en andrahandslägenhet i området. Väninnans man som hyrde ut den med konstiga förutsättningar men eftersom det var akut så köpte jag det.  Jag mådde vansinnigt dåligt även om jag ändå hade klättrat i alla fall ETT steg upp för stegen. Jag befann mig inte kroppsligt i mitt och Mannens hem i alla fall.  Jag fick lugnet.. Värre var det med det s.k lugnet inom mig.

November 2010.. Jag, Junior och hunden har flyttat till en annan 2handslägenhet där jag trivs med området men mindre med lyan då man visste att det var tidsbegränsat, hur lätt är det att göra sig ett ”hem” innanför någon annans väggar?  Mannen var släppt men jag och Junior levde fortfarande i konsekvensernas av den dåliga relationen. Hans förtroende för mig var i botten.  Jag letade lägenhet under varje mossig stubbe, Det påverkade mer än jag kunde förstå då.

November 2011.. Jag har flyttat tillbaka till mitt och Mannens område, ett beslut som jag funderade på fler gånger innan jag slog till. Och trots att jag bodde där i 1 ½ år så sprang jag bara på Mannen ett par gånger trots att vi bodde så vi såg varandras lägenheter.   Jag fick tillbaka min relation med Junior, mycket tack vare ”Ernst” som hjälpte oss på traven.  Jag och hunden var ofta ute i skogen och härjade, jag tog även upp Zumban som jag tränare rätt aktivt.  Jag började bygga upp mitt liv, sten för sten.. Även om tankarna ibland drog ner mig.  I den vevan fick jag ju det där mötet med Akilleshälen.. Efter 11 år så hamnade vi där vi var menade att hamna.. I bingen.. Sen var förtrollningen bruten för min del.

November 2012.. Jag och Junior har flyttat – IGEN…  Dock känns det stabilt och tryggt även om standarden inte är helt perfekt. Men vi har vår egen oas där vi kan leva vårt liv. Det är hösten som MrFingrar kom in i mitt liv, vände upp och ner på mitt sexliv.. Fick mig att njuta på helt andra plan än innan. Jag jobbar så mycket att jag håller på och gå in i väggen. Mitt jobb är mitt andra hem.

2013. Just nu är jag så lycklig jag bara kan.  Har hittat Mannen i mitt liv som faktiskt bevisat att han ÄR så bra som jag trodde från början. Nytt jobb som både ger mig mer lön och mer utmaningar.  Jag och Junior har verkligen hittat tillbaka till varandra.

2013 är mitt år.  ❤

6 thoughts on “Tillbakablickar

  1. Vilken fantastisk resa du och även Junior gjort!
    Det är såna som du som ger oss andra hopp i mörkret, att vi vågar tro på oss själva och tänker att ”kan hon så kan jag”.
    Bra gjort, Ia!!!

    • Ja och ändå måste man ta till sådana här tillbakablickar för att se det man har framför sig.. att faktiskt värdera det man har i nuet.. Det är just det jag gör nu. Lever det härliga livet.. (även om jag gnäller mellan varven angående Jazz arbetstider.. haha*)

      • Jag förstår dig så väl. Har ju gjort samma resa, skrivit samma typ av inlägg, träffat kärleken och trots det gnäller. Men hur trist vore det inte om livet vore helt perfekt…

        Visst var du med på zoomo-tiden på AB? She´s back…

Kommentera

