Men VARFÖR skall alla leta efter issues istället för att se det fina???

Jag tycker det är så många som skriver om sånt de inte gillar på FB… Visst, liksom en blogg är ens FB sitt egna ansvar och vi lever i ett fritt land där vi får tycka och tänka som vi vill.. Men jag kan ändå inte låta bli att bli ledsen när folk letar fel istället för se det fina. Varför är det inte lika intressant att skriva positiva saker???

Just nu snurrar det en bild från en Polismyndighet… Där de fått tillåtelse att använda bilden av barnets föräldrar.

problem

(Det är jag som suddat ut barnets ansikte efter detta inte är Facebook.. för på Facebook skulle jag gärna dela med mig av denna lilla söta historia.)

Under bilden har polisen skrivit

”Igår var jag på Slottergubbens förskola och visade polisbilen. Där var det en liten kille som var ledsen. Eftersom fröknarna var upptagna med att hålla koll på 10 andra barn så lyfte jag upp killen i min famn varpå han lade sitt huvud mot min axel och somnade:) Tack till hans föräldrar att vi fick lägga upp denna härliga bild/ Micke”

Själv blev jag varm i hjärtat när jag såg och läste detta,  jag blir glad av att se den fina bilden, både lyckan i polisens ögon och den lille killen som faktiskt låg och sov mot hans axel.

Så är det enhälligt då??
Neeeeeej… såklart… för i kommentarerna så läser man om

– Vart är alla fröknar
– Barn skall vara hos sina föräldrar
– Om några år jagar ni han
– Är det där våra skattepengar går till?
– Ett sovande barn och ett vapen på samma bild.

Visst kan man vrida en bild i olika vinklar, men va faaaaan… Kan man inte bara se det fina i denna bild??

Jag VÄLJER att se det som så… en polis som gillar barn och inte ryggar för att hjälpa till. Ett barn som var trött och ledset men ändå hade en trygghet i sin kropp att han KUNDE somna i polisens famn. Ett förbyggande jobb som de sysslar med, jag kommer ihåg när Junior var liten och Polis och Brandmän kom till deras dagis och visade upp sig.. Han var helt uppåt väggarna.  Det är väl bara bra att de ser upp till dem istället för de där smågangstrarna som finns där ute idag.   (Och med tanke på att Junior fyller 18 nästa år och fortfarande vill bli brandman)

7 thoughts on “Men VARFÖR skall alla leta efter issues istället för att se det fina???

  1. Håller med dej. Och det är ju stora barngrupper och för lite personal…..Är mitt i smeten och jag vet hur det ser ut på skolorna. Det här är ett bevis på att det finns goda människor.

  2. Älskade den här bilden jag med på FB 🙂 och som du skriver så finns det så många negativa människor där ute som bara inte kan låta bli å hitta något att gnälla på. Suck!

  3. Jag vet. Man blir fan förbannad på människor som bara ser negativt med allt och ska förstöra fina saker! Bort med dem!! De kan stoppa upp nåt i röven så de kanske kan bli lite gladare.. Hahaha

  4. Visst blir man trött! Varför problematisera allt, livet är fullt av elände ändå.Bättre att ha fokus på det fina i livet, och försöka göra något åt problemen man har med sig själv eller samhället.Gnäll kan man hålla för sig själv!

  5. Det är tyvärr generellt alltför vanligt att människor idag fokuserar på fel saker, och väljer att se det ”dåliga” i allt än det bra.
    I mina ögon är det en tydligt tecken på att vårat samhälle egentligen inte mår så bra.
    Det är för mycket tid och energi läggs på att underhålla det där ekorrhjulet som vi springer runt runt i istället för att tillbringa kvalitetstid och energi med våra nära och kära.

Kommentera

