När något bara sätter sig…..

I fredags när jag körde ner till Centralen för att hämta Jazz så hörde jag en låt.. Den gick bara rätt in i min själ på nåt sätt.. På med ”Track” på mobilen som inte hittade låten.  När jag kom hem så dammsög jag reklamkanalerna för där kan man ju se vilka låtar de spelat den sista tiden. Jag visste ju vilken tid jag hörde den… o trodde jag visste vilken radiokanal… Men icke… hittade den inte.

Jag kommer bara ihåg att det var saxofon med i låten.. en fartig låt som refrängen stack iväg.. så att säga.  Dansvänlig.

Junior satt och letade han med.. tänkte att han kanske hade mer koll på vilken sorts musik som är INNE just nu.  Men icke…  Idag när jag åkte ner till Centralen igen för att hämta mitt besök så hörde jag den igen…  då funkade Tracken… o voila.. där var den

 

One thought on “När något bara sätter sig…..

  1. När jag såg att du skrivit Saxofon visste jag direkt vilken låt du menade, grymt bra…..allt med saxofon funkar för mig 🙂

Kommentera

