Välkommen

image

 

Väkommen Jul… Du kan få komma nu.  Ser riktigt fram emot den detta år.. Jag som de sista åren både firat lätt och mindre lätt.. Både egenvalt och inte.  Men detta år kommer vara första gången på många år som jag firar tillsammans med min kärlek.   Sen att han kommer komma på julafton HANS tid är en annan sak.. alla andra som skall fira med mig kommer ju göra detsamma..  Junior kommer ju med tåget o kliver av den här på Centralen strax efter 12. 

Jag längtar såpass mycket att jag klädde granen när jag kom hem (Skulle egentligen baka vårt familjeknäckebröd men kom på att det inte är så smart med tanke på att jag åker upp till Jazz´s stad imorgon.. får göra det söndagkväll eller måndagkväll)

Jag hade köpt ett sånt ”ljusnät” att hänga över min förra årets plastgran.. Jodå, det funkade men inte SÅ bra som jag fick för mig innan…   Röda och silverkulor i granen o Voilå min gran är färdig.  

Rotade fram min låda med tomtar.. men så var så less på dem så jag lät de flesta ligga kvar.. tog väl upp 5-6 stycken bara.. faktiskt inte någon av de ”vanliga”  … haha.. denna lilla tomte e så ful så den blir gullig.  Arvegodset fick ABSOLUT komma ur lådan.. Inte för han är värst vacker, han e ju till och med läskig.. MEN… Många minnen har man med honom. 

 

image

Jag har även hunnit köra en vända med hårinpackning, det som jag köpte från frissan.. den med lite färg i.. Måste få lite boost i min hårfärg tänke jag.. O jag fick med mig engångshandskar från jobbet idag.. så smidigt när man skall hålla på med ”färg”.. Så det gick som en dans.

Vad har jag mer gjort??  

Stannade till på Systemet på väg hem.. Skulle kolla efter en whisky till Jazz.. Tänkte ju köpa det i julklapp till honom.. Han har ju förr pratat om ”Macallan 18årig” .. Det är beställningsvara men jag beställde en flaska.. Skall komma in torsdag nästa vecka.. så fredag borde jag kunna hämta den.. O vips har jag hans julklapp fixad. 

mac

 

Nu har jag bara packandet klart.. Slutar vid 15 imorgon för att åka upp till Jazz stad… Julfest med hans jobb är det som hägrar.   Heeeeeelg med min kärlek  ❤

6 thoughts on “Välkommen

  1. Jag blev glad när jag såg din kommentar nu…. som är flera månader gammal. Jag är inte aktiv, men vet jag att jag har någon läsare blir det kanske mera. Vem vet. 🙂

    Jag är glad att läsa om din kärlek. Länge leve kärleken.
    Kram!

Kommentera

