Att ha lyssnat in

image

God fortsättning på er alla. Uppe innan 7 imorse o det är så skönt att sitta här alldeles själv i skenet av stearinljus o tv-skärm.

Julen var mysig. . Jazz’s present var den sak som jag letat efter länge. Den var mycket större än jag tänkt men ack så fin den kommer bli på väggen sen. Jag skall få ännu en till vecka 6 eftersom kvinnan bara hade denna på lager för tillfället.

Julafton ja… den bestod mest av art köra bil känns det som. . Om några dagar kommer jag se helheten o tycka det var den bästa julafton på länge. . Men jag är inte där ännu

Jag o jazz hade en liten egen julafton på morgonen då vi öppnade varsin klapp. Jag fick en gjutjärnspanna som jag pratat om,  han fick en morgonrock som han kan ha här.

Tanken var att han skulle åka till sin släkt 10:30-15:15 då jag skulle hämta upp honom på tåget för att vi sen skulle äta vårt julbord. Dvs vi här hemma skulle vänta in honom

Junior skulle komma med tåget 12:30 o jag skulle hämta honom på tåget,  han messade tidigare o berättade att han skulle åka hem o hämta saker innan. Jag tänkte att jag kör honom. .. o de hade flyttat en bra bit utanför stan..  tog sin lilla tid.. men vi hade ju ingen brådska så…. kommer hem o sätter arslet i soffan när mamma ringer o säger att hon var klar, hon hade ju jobbat. .. så iväg för att hämta henne.. väl hemma igen så gör vi ingen brådska då jazz inte skulle hämtas förrän halv 4… får då ett mess från honom att det bkev tajt med tid… är det ok om han kommer 16:30? Jag svarar att det är ok.. va vad skall jag annars göra?  Skickar ett ♥ trots att jag sa till honom att han INTE får komma senare än den tiden vi sa från början då han valt att fira den med oss o att vi väntar på honom. Jag väljer där att inte reta upp mig utan att istället vara glad att han är med oss.

På väg hem från centralen så berättade han lite om de sina. .. säger sen förvånat ”har ni inte ätit? ” … näääää.. vi väntar ju på dig liksom.

Väl hemma så åker all mat fram.. (som jag förberett på tallrikar o uppläggningsfat) får jazz att hjälpa till… motsträvigt.. när han sen säger ”gör som du vill” när jag frågar om det skall vara salt i vattnet för hans brysselkål blir jag jäkligt irriterad. . JAG äter inte detta o har aldrig gjort… o hans ointresse sårade mig. Han fattar att jag tog illa upp o försöker göra det bättre.  Det funkade

Vi åt av maten. .. Sjukt mycket mat kvar.  Suck

Kvällen spenderades i soffan.. julklappsutdelningen gick som en dans. … jag fixar o donar,  plockar, gör ris a la Malta… kaffe. . Servar

Sen börjar mamma bli trött så jag kör henne hem. .. kommer sen hem o stupar i soffan o tar mig en kall öl..  så skönt ..där släpper allt

Jag älskar verkligen julen,  mina nära o kära. .. men inser att jag inte är någon husfru o gillar inte att JAG ska få göra allt. Tänker på min mormor som alltid stod vid spisen o servade oss andra.

Så… sammanfattningsvis så var julen  helt underbar.. med dem som jag älskar. .. men jag skall ta ett snack med Jazz angående våra ”planer”..  han må vara helt underbar när det gäller att lyssna på vissa saker. .. men de sakerna som jag säger rätt ut lyssnar han helt klart inte på.

…. o nej… jag vet att jag inte är perfekt jag heller.

One thought on “Att ha lyssnat in

Kommentera

