Livet efter detta

Att jag haft ett superbra 2013 är det väl ingen som undgått att förstå??

Jag hoppas på ett lika bra eller bättre 2014… men sånt brukar ju sällan komma av sig själv. Man måste jobba lite för att få det så.   Just det var en sak som poppade upp i huvudet mitt förra veckan.. att jag faktiskt har ett vikariat som håller i sig till augusti i år… efter det vet man ju inget om.  Jag kan ju inte bara luta mig bakåt och vänta på att de skall erbjuda mig ett jobb efteråt likväl som jag inte räknar med ett jobb hos min gamla chef…. För även om de får hjulet att snurra så är det ju inte säkert att det kommer finnas ett jobb åt mig där då.   Så innan helgen så kollade jag in Arbetsförmedlingens hemsida för att kolla läget..  Tanken var att jag skall kika in där med jämna mellanrum.

Idag fick jag veta att en kollega som jobbat på företaget i ca 2 år… först via ett bemanningsföretag och sedan som projektanställd inte fått förlängning.. Det är samma kollega som jag åkte med innan jag köpte bil. Denne kollega har pratat ofta om hur jääääääkla bra hon trivs på jobbet, hur detta är det bästa arbetsplatsen hon varit på.   Men snart är det alltså snart slut.  Då kom jag och tänka på det som tjejen på HR och min chef sa när jag var där på anställningsintervju… att ”är du nöjd med oss och vi med dig så brukar det lösa sig med jobb efteråt eftersom vi brukar anställa vikarier historiskt sett”   Tydligen gällde det inte min kollega.  Nu vet man ju inte storyn bakom varför hon inte fick förlängt… Men både jag och min gamle kollega har pratat om dennes kollegas nonchalans inför arbetstider – kommer sent och går tidigt.  Vi har ett jobb som baseras på att man skall sitta i telefon 8-16:30.. Då finns det inte mycket vidd för att vara sån med sina arbetstider.

Kollegan som började månaden innan, han som kom från samma jobb som jag.. hans vikariat slutar ju i maj… det känns bra att han är före mig.. Man får se hur det artar sig för honom.. För han är en arbetsmyra som mig. (förra veckan så slet vi som små djur han och jag… o det framgick med)   Hans vikariat är dock ett som kommer ta slut, pga en mammaledig tjej som kommer tillbaka.  (Mitt vikariat är ju oxå ett grav.vik men alla vet att hon INTE vill tillbaka.. men hon måste ju ha ett jobb för man säger ju inte bara upp sig hur som helst)

Nu har jag varit på Företaget i snart 6 månader.. Vart tog tiden vägen?!?!

Men till helgen är det Kick-Off… Skall bli riktigt kul.  Neråt landet jäms med vattnet.. Det enda som hade kunnat varit bättre är att det var sommar.

strand

 

Sommar ja… Jag längtar efter SOMMAR.. denna dag som var den kallaste på hela vintern än så länge.. Brrrr

Kommentera

