Att ha många barn

Jag har ju bara ett barn,  Junior som snart fyller 18 år.  Utöver honom så finns det ju den tjejen som går under ”Lilla Ängeln”  Hon  som trots hon blir 20 år och jag och hennes pappa separerade för 10 år sen ÄNDÅ kallar mig

– Min lilla extramamma 

Mitt hjärta svämmar över.

Idag satte jag mig och kollade på Uppdrag Granskning.. Det handlade ju om skottlossningarna i Göteborg…. Vi bodde ju däruppe för många år sen,  och den 17åriga killen som blev skjuten förra året är ju en barndomsvän till Junior..  inte en jättebra kompis numera men han var ändå uppvuxen med honom.  Däremot så är ju en annan barndomskompis till Junior fortfarande boende däruppe.. Han som idag är nästan 2 meter hög,  blond (rakad) och är tjenis med alla där uppe och inte den mest lagliga killen som går i ett par skor.. Han som dessutom blev pappa förra året.   Den ”lille” killen har ju varit som mitt andra barn under tiden de växte upp.   Jag skrev en statusuppdatering på Fejjan angående Biskopsgården och att det var tur att vi kom därifrån… Junior skickade då ett meddelande till mig och ”påminde” mig om att det handlade om hans kompisar… Jag svarade honom att det inte handlar om att jag kastar skit på de ungdomarna som bor där.. att det handlar om att jag är glad att vi kom därifrån, för annars skulle jag hade varit ständigt orolig..  osv…   Han berättar då att hans barndomkompis var i den klungan med folk när den andra killen blev skjuten.. Att det var nära att även han dog.   DET visste jag inte….  Sen skrev Junior att han hade träffat kompisen förra veckan o

– Träffade honom för 1 vecka sedan o beskrev dig som en andra mamma o vårat hem för det andra hemmet!

Man kan inte annat än bli glad när man får höra sånt.

(den kompisen är ju den enda av Juniors kompisar som jag har på FB, o det var han som lade till mig och inte tvärtom)

Jag har ett barn…. men ändå tre som kallar mig ”mamma”.   Ett bra betyg tror jag.

2 thoughts on “Att ha många barn

  1. Ett mycket bra betyg.
    Jag tror det beror på att du stod för stabiliteten, kontinuiteten och kanske också för reglerna och tydligheten i kombo med kramar och äkta kärlek.

Kommentera

