När man sitter på dubbla stolar

Min arbetslösa kollega som jag ställt upp som referens till ringde mig idag.   Hon har varit på 2 intervjuer. .. det ena på företaget som jag skall till nästa vecka. ( jag ringde ulla-bella imorse för att boka en tid) … jag satt dumt till o kunde inte prata… men frågade om intervjun. .  Hob berättade att Sonen höll i det ( nervös) … senior var med o Frun var tydligen inhämtad för att va med..  inga större utmaningar i intervjun. . Men rätt som slänger han ut en fråga på engelska….. så jag måste sparka igång min engelska hjärna inför tisdagen. .. det känns som jobbigast.

Jag skall ta det lugnt. .  Vet ju inte ens om jag vill ha detta jobb. .

Men världen är liten. 🙂 ….. o jag lovade kompisen att jag kommer vara lika positiv som vanligt om de skulle ringa mig. … vilket jag inte tror de gör.

3 thoughts on “När man sitter på dubbla stolar

Kommentera

