Anställningsintervju och Martin Stenmarck

Vid utsatt tid var jag alltså på Företaget o visades in… det såg likadant ut där som för 10 år sen.. Inte en pinal hade bytts ut.. Något pris för inredning kommer de aldrig få… haha*

Den nuvarande VD´n började intervjua mig..  Jag kände mig väldigt lugn och sansad (trygg i min roll PLUS efterdyningar från Spa´t i helgen)  Jag fick prata lite engelska och det var över lag väldigt lättsamt.

Lönefrågan kom.. Jag svarade som Madame tipsat mig.. ”jag räknar med att jag får den lönen jag är värd”.. Han skrattade till åt min kommentar och sa att de går efter Unionens riktlinjer men inget är hugget i sten.. Att lönefrågan inte handlar om vad lönen kommer hamna utan mer hur ”seriös” man är… Det finns tydligen de som drar till fantasilöner.  Jag informerade även att jag idag har min ”ledighetspott” som jag ändå vill ha någon slags kompensation för.  Jag får veta att de har massage var 5e vecka istället för friskvårdsbidrag. Han berättar att de även har ett bonussystem.. för går företaget bra så delas det självklart med de anställda.

Han sa direkt att min CV var klockren, att jag fått väldigt fina vitsord av hans mamma.. men det som ligger mig i fatet är tiden.  De vill ha någon NU och jag har ju 1 månads uppsägningstid.   Skönt dock att man får svar rätt snart med andra ord.  Jag lämnade min gamla chef som referens och så även den högre chefen.  Jag ringde sen min nära chef och berättade att jag varit där.. Hon sa att hon skulle såga mig inför honom… haha*… Hon vill ju ha mig till det Nya företaget dit mina chefer gått.. Hon frågade sen om det var okey att hon berättade för den högre chefen att jag var ute och sökte nytt jobb… Självklart, speciellt eftersom jag lämnat honom som referens.. (skall strax skicka ett mess till honom så han vet att de eventuellt ringer honom)

Efter intervjun hade jag ett par timmar att slå ihjäl innan jag skulle vara på nästa ställe, spenderade den på IKEA och några andra butiker… Hämtade sen upp väninnan för att sen åka till Biografen för att se ”Kärlek Deluxe”… Filmen där Martin Stenmarck gör skådespelardebut… Han är u så SNYGG den karln.. Mmmm… sen fick man se honom näck.. Det ni… 😉

martin

 

En liten mer påklädd Martin.. Med hår… haha… som att gå tillbaka lite i tid ju… Men jag gillar ju honom som kortsnaggad ju.. Så hur var han då… eller filmen kanske man ska säga??.. haha*

Den var helt klart godkänd.. Hans rollkaraktär var en rolig, busig och lite mesig.. riktigt charmig faktiskt.. haha*
Filmen var en typisk romantisk komedi… Kanske ingen film som man måste se på bio dock.

….. men nu e det dags för sängen… gäääääsp

7 thoughts on “Anställningsintervju och Martin Stenmarck

  1. Kul med intervju! Och spännande! Vad sa magkänslan dig när du gick därifrån?

    Vad är en ledighetspott? Men inte behöver väl företaget som du frivilligt gick på intervju hos kompensera för din lediga dag? *fattar inte*

    kram

    • Nej inte ska de kompensera mig.. menade inte så.. menar mer att det är en löneförmån vi har.. som jag räknar in i ”helheten” i min lön så att säga. Ungefär som man gör med friskvård, sjukvård och sånt.. Alla delar tillsammans gör att har ett lönekrav som kanske är mer än just ”lönen”.. Detta företag till exempel har som princip att de anställda skall känna i plånboken när företaget går bra.. med det s.k bonussystemet. Sånt måste man ju oxå räkna med i det hela.. som en fördel där.

      Han sa ju rätt ut att jag var klockren.. men att tiden pratar mot mig.. så hittar de en som kan börja snabbare så tror jag de väljer den personen.. o jag kan inte säga att jag är deppig för det.. för även om detta kan vara ett bra företag så kände jag ju inte att HÄÄÄR vill jag jobba. (som jag gjorde på mitt nuvarande jobb)

      • Hahaha! Ja, jag tänkte väl. 😀

        Det ska ändå bli spännande att höra vad de säger sen. Även om det är bråttom med att få tjänsten tillsatt så är ju inte en månad speciellt mycket. Fyra veckor går skitfort. 🙂

        Kram

  2. Innan du signar ett ev bonusavtal så ber någon (facket) kolla det. Och kolla också lönebudet innan du tackar ja. Tänk också på att löneförmåner typ massage och friskvårdsbidrag ensidigt kan dras in av företaget. Gör man det så står ni där med er låga lön och ingen kompensation behöver utges.

    Och ärligt, samma möbler och inredning som för 10 år sedan… Eehh.. Hur bra går företaget egentligen och gäller samma sak för de anställda när de ber om en ny dator?

    • Nu behöver jag nog inte ens fundera på varför de har det som de har… eftersom jag nog är ute ur bilden.. Men bra för självkänslan. Hade varot värre om jag hade känt att DÄÄÄÄÄÄR vill jag jobba.. Vem vet, kanske blir superbra där jag är… eller någon annanstans.. 🙂

Kommentera

