Att få leva ett mer rikt liv

Jag har ju i många år haft det katastrofalt dåligt ställt, fått vända på varenda jäkla krona för att få dem att räcka till.  Något som man med tiden ändå blivit van vid.  Att min uppsägning förra året skulle bli något så positivt ekonomiskt hade man ju aldrig trott men så är det ju.

Dubbla löner i flera månader för att sen få ”vanlig” lön som innefattar flera tusen extra i plånboken varje månad är ju så fantastisk så jag nästan får nypa mig i armen emellanåt.  (tids nog skall jag ta tag i själva grunden i den hemska ekonomin)

Att inte behöva vända på varenda krona (numera kanske var 3e krona istället) innebär att jag kan säga JA till vissa saker utan att ens fundera.  Som idag till exempel, jag hade bokat ny tid hos min optiker för att se om han kunde hitta en annan sorts lins eftersom min strular BIG TIME… det slutar med att jag förutom det köpt nya brillor.   Slog till då de reade ut glasen denna vecka, plus att jag hittade ett par bågar som dessutom var nedsatta.  Slutsumman hamnar på 2700 istället för 4900:- … Tack tack..  Vanligtvis hade jag ju inte köpt dessa, jag hade letat alternativ hos annan kedja men det var ju just det som var problemet,  mina nuvarande är köpta hos Smarteyes… Sicket skit.  Nu blev det brillor hos Synsam.. Vet att jag får bra GLAS då.

2700 till lönen klarar jag av utan problem.. detta trots att jag ändå skall lägga ut ett par tusen till Junior med.

DET är så annorlunda mot hur jag haft det förr genom åren.   Pengar är fan inte allt, men har man inga så är det ett stort problem.

8 thoughts on “Att få leva ett mer rikt liv

  1. Berätta gärna mer om glasen fr Smarteyes, vad har du upplevt som dåligt? Jag är nöjd med mina därifrån, men sonens är en katastrof. Visst är han ovarsam, tar av och på tröjor med brillorna på, slänger sig på sängen med ansiktet i kudden med brillorna på, men jag har aldrig sett honom göra nåt som borde skada/repa glasen, och ändå är de som en dimbeläggning på dem efter 1,5 års användning. Funderar på om jag verkligen ska vända mig dit igen nu när han behöver nya, eller gå ngn annan stans.

    • Det är själva glasen som är under all kritik, den där dimbeläggningen på glasen som uppkommer bara minuter efter att man gjort rent dem, trots att man inte ens rör dem… jag kommer aldrig mer köpa brillor där.

  2. Jag önskar att jag någon gång i livet kan känna att en sådan utgift inte är knäckande, men det är nog en bit kvar dit än. 😉

    Angående SmarEyes, jag har glasögon därifrån och är supernöjd med bägge paren. Det ena paret har glas och det andra plast. Jag har dock inte behandlat dem mot antireflex, vilket jag fick säga till om speciellt, eftersom det påverkar glasen till att bli flottiga snabbt. Jag har aldrig antireflex, något som inte påverkar mig alls utan mest är för att andra inte ska se blänk i mina glas när de tittar på mig.

    • Den där Antiflex har jag haft på andra glasögon från andra kedjor och det har aldrig varit något problem.. men du kan ju ha en poäng.. Detta blev dock helt galet.. Hoppas jag blir nöjda med mina LILA glasögon.. 🙂

      • Haha.. Ja hon frågade mig vad jag var ute efter, jag svarade att jag inte är rädd för färger när det gäller brillor (värre med kläder som är svart, svart, svart och lite mer svart).. De första hon plockade fram var dem jag köpte. Lila som sagt. 🙂

Kommentera

