Men va FAAAAAN… Mer oväntat än det får man leta efter

Min kära väninna som  jag brukar gå på våra beryktade pubvändor med, hon som jag och Jazz varit på fest hos vid flera tillfällen nu. Charterfesten och sen spelkvällen… O som jag var på bio med förra veckan. Hon som varit tillsammans med sin Sambo i 6 år, köpte hus för 3 ½ år sen…..  Hon hade satt ut på Fejjan idag att hon var ledsen.. Jag slängde mig på telefon direkt för att kolla vad som hänt.

Så nu har jag suttit i telefon med henne i en timme.  Hennes sambo har lämnat henne,  han har varit otrogen.. O släppt allt… Blivit iskall inför att hon vill försöka laga deras förhållande, iskall inför att HON mår dåligt, iskall inför att hon behöver prata, prata och prata.  Han är även iskall inför att hennes son tagit illa vid sig.  Han förstår inte varför, eftersom hennes son är 16 år. Han anser sig vara helt avklarad med min väninna.  Han älskar henne inte längre, punkt. 

Det visar sig att helgen innan vi var på spelkvällen hos dem så hade han även varit otrogen, en helg när väninnan var på SPA-helg med ett par kompisar…  fy fan. 

Att folk gör slut – fine – sånt händer… Men jag hade ALDRIG gissat att det skulle ske dem emellan.. Mer kära än dem har jag svårt att se.. fortfarande.  De som firat sitt förhållande varje 5:e i varje månad.. med en flaska bubbel. De har verkligen tagit hand om sin relation. I alla fall trodde hon det.  Han har tydligen tänkt annorlunda

Jag hoppas VERKLIGEN att jag inte följer hennes bana..  för hennes sambo är ju jämgammal med min Jazz,  och jag själv är jämngammal med henne…  Han har erkänt att en LITEN del i det är att barn.. att han eventuellt vill ha barn.  Hon är ju ”färdig” med det och han har alltid varit tydlig med att han är nöjd som det är. 

Min Jazz är ju som sagt lika gammal som honom o inga barn han heller o vill inga ha.  Må det vara något som han känner in i hjärteroten.  Vill ju säga att jag är stensäker, men det var nog Väninnan om sin sambo med. :-/

10 thoughts on “Men va FAAAAAN… Mer oväntat än det får man leta efter

  1. Ja vissa människor lär man aldrig känna även om man tror det.. värsta sättet att lämna någon på…. usch. Men jag hoppas att du och Jazz fått en fin Alla Hjärtans Dag.

  2. Men? Jag har kommenterat på flera av dina senaste inlägg, men kommentarerna verkar ha fallit bort. 😦

    I alla fall, det är förbannat dålig stil av hennes sambo och jag förstår inte hur någon kan vara funtad som han. Däremot tror jag inte att du och Jazz har något att oroa er över, ni är ni och de är de. Kram

      • Kommunikation är a och o. Ni verkar ju ha fått in vanan att kommunicera ordentligt med varandra nu och då är risken mycket mindre. Tro på er. Att oroa sig i onödan kan skapa en onödig kil i tilliten.

  3. Måste va värsta sättet att bli lämnad på och så jäkla ruttet av honom å inte berätta något för henne om sina känslor 😦 Så hemskt att inte ana något och sen få ett riktig slag i magen. Hoppas att du och Jazz fick en mysig fredag och att det här inte lät hjärnspöken härja en massa.

  4. Fick obehagskänslor, den man trodde man kände känner man inte. Undrar om det är man själv som förtränger signalerna eller så är det dom som är empatistörda :(.

    Att ha en yngre karl och olika faser i livet kan ju vara svårt, jag funderar också kring det där med barn…att dom så småningom vill. Men och andra sidan så är det inte alla som vill ha egna barn men tycker om andras. Tror inte du behöver vara orolig men klart tankarna kommer när det händer en sån här grej. Tråkigt för din vännina hur som :(.

  5. Jag tror inte heller att du behöver oroa dig något!
    Men jättetråkigt för din väninna, och att bli vägrad ett avslut måste vara väldigt hårt, för man vill ju förstå eller åtminstone få ord på saker för att kunna gå vidare.

Kommentera

