Skulle behöva en PT

….. men vem har råd med det?

Kom nyss på varför jag har så attans ont i min högra arm. . Vänster har släppt lite,  bara ”vanlig” träningsvärk.. men höger… Ajaj

Satt på möte imorse o det bara slog mig.. (hur jag nu lyckats glömma bort det)…. för några år sen så led jag av musarm. . Kan fortfarande känna hur det hugger till men då har jag mitt schema som jag gör för att få bort det

Under passen i lördags o söndags var jag förvånad att jag var så mycket klenare i högerarmen än i vänster. .. Dööööh

Jag har då troligen tränat armarna helt fel… men hur skall jag träna då tro? Styrkan behövs ju.

3 thoughts on “Skulle behöva en PT

  1. Man ska vara försiktig med att ge råd till personer som inte bett om det. Samtidigt vill man gärna dela med sig av sina solskenshistorier.

    Sensommaren 2011 överansträngde jag höger axel ordentligt. Kunde inte röra armen alls, och har nog aldrig haft så ont så länge (typ 10 dagar) nånsin förut, kunde inte sova eller ens ligga ned på natten. Med vila och lämplig medicin blev jag väl ganska bra. Men jag ”kände av” överarmen och axeln hela tiden fram till i höstas, alltså ca 2 år. Då började jag äta Omega 3 (Fiskolja Active Care), först 2 st per dag i kanske en månad, sedan drog jag ned till 1 per dag. Och det onda i armen försvann! Kanske redan efter en vecka. Det sägs ju att omega 3 är antiinflammatoriskt, så jag tror att det var det som hjälpte mig. Så nu vågar jag träna igen (men ids inte så ofta 🙂 )

    Ta det som ett tips eller bara som något positivt för mig.

Kommentera

