Att lura hungern

Det är min ”fastedag” o jag e hungrig. . Men har gett mig fan på att klara det denna gång. Så nu har jag hållit mig upptagen. Junior höll på att städa sitt rum när jag kom hem *ritar kors i taket* o då han skulle rensa sin garderob så gjorde jag det med (igen) o jag kommer kunna slänga en stor säck med kläder i klädåtervinningen imorgon. När han ändå var hemma så fick han hjälpa mig med en garderobsdörr som var lite sne.. som gjorde att jag inte kunde ha en matta mitt framför dörren.  Nu blev den fixad så jag ”möblerade om” med mattorna. Blev riktigt nöjd. Tvättar min andra maskin o diskat.

Fick även meddelande från vår återvinning att det är dags för vårstädningshelg om ett par veckor så ÄNTLIGEN skall jag få slänga Juniors gamla, trasiga säng. .. o göra plats för min egna walking closet.  Sa jag äntligen?   Så de närmsta helgerna och vardagskvällar skall jag verkligen rensa här hemma. Vårstädningen innebär att man får ställa saker vid tomtgränsen så hämtar de upp det. Härligt. 🙂

Snart får jag lägga mig o sova o välkomna en ny dag. En dag som man får äta LITE mer. 🙂

5 thoughts on “Att lura hungern

  1. Jag kör lite 5:2 ibland också, och det funkar bara när jag jobbar, för då är jag ju upptagen hela tiden. På helgen har man ju all tid i världen att titta i kylskåpet. 🙂

    Jag tror det kan vara bra att uppleva ”riktiga” hungerkänslor, och märka att det är skillnad på att vara hungrig och att vara sugen. Har du också upplevt det?

Kommentera

