Kickar, vårlikt, rensning och friskhet

Fredag kväll åker jag och hämtar Jazz på centralen och vi parkerar oss sen i soffan,  jag har gjort i ordning grönsaker och dip *duktiga Ia*  Jag mår fortfarande lite halvdålig, ingen feber men så snuvig och ont i halsen. Vi umgås med Junior som är lite nervös inför tävlingen som han sen hade på lördagen.

Klockan 6:30 ringer alarmet för jag har lovat Junior att köra honom till tävlingsstället.   När jag kommer hem så kryper jag ner i sängen hos Jazz igen och vi har lite morgonmys..   Går upp och äter frukost, en längre sådan och massa tissel och tassel kring bordet.

Vi åker till tävlingsstället för att sen invänta Juniors tävling.  Vi sitter på läktaren och kollar Junior när han värmer upp, tränaren kör med honom rejält för att hans moves skall sitta.  Sen är det dags.. O jag tror mamma är mer nervös än han.. Nu kan jag ju inget om Kickboxning och jag tycker att Junior VAR bättre än den andre.. Men den andre vann med domarsiffrorna 2-1.  Men då den killen sen gick och vann så fick Junior brons i alla fall.  Han som annars brukar vara så jäkla dålig förlorare tog det med ro.. Mycket måste jag tacka hans underbara tränare. 22 år respektive 35 år.  Framför allt 22åringen som själv är väldigt grym som tror stenhårt på Junior.. Så mycket att tränarna pratar om att Junior skall ställa upp i SM i år – trots att han nu bara gått 2 tävlingar.. Så nu är det just tävlingar som gäller.

Jag och Jazz åker hem Jag var fortfarande inte helt återställd och jag hade redan innan talat om för Junior att att jag skulle stanna på hela eventet… Vi åkte hem efter ett par timmar… Sen åkte jag dock och hämtade Junior ytterligare 5 timmar senare när allt var över.

Men innan dess så fick jag ett halvt frispel… för jag hade varit inlåst i mitt hem i 5 dygn.. fick sånt sug efter FRISK LUFT… så jag tvingade med Jazz på en kortare promenad kring slussarna.  Hur skönt som helst. Precis vad Ia behövde om man säger så.

 

image

Lördagskvällen spenderades i soffan, varken mer eller mindre.

Söndag…. Vi tog bilen bort till min väninna, hon vars sambo lämnat henne precis… Vi tillbringade lite tid där i hennes trädgård.. Det var ju SJUKT fint väder.. helt underbart att sitta där i lä i solen… Det är lätt att älska livet då.. tillsammans med 2 personer som ligger så nära mitt hjärta.

Söndagskväll och jag kör Jazz till centralen.. Lika jobbigt som vanligt.. Usch och fy för söndagar.. Vi krafsade lite på ytan angående samboliv.. att vi skulle slippa DEN sortens söndagar i alla fall.. Vi måste väl kanske öppna oss för det.. Båda två lika nervösa.. Skönt det ändå att vi är så lika där.. Båda vill men är ändå så rädda.. haha*

Idag tillbaka på jobbet igen efter 4 dagars frånvaro.. Mailen var ju kul… *not* … När jag kom hem så tog jag tag i rensning på en gång.. för på lördag så kommer ju Renova och hämtar skräp som man vill bli av med.. Skall ju bli av med så mycket som möjligt har jag ju tänkt.. o satan i gatan va jag har rensat.. Vaddå ta det lugnt??  Hade ju tänkt ta lite i taget.. Har ju alla kvällar innan lördag.. Men istället så är jag nästan klar.. haha..  Så det blir rensning imorgon kväll med… sen kan jag slappa de andra dagarna.   Men måste kolla med grannen om jag kan låna deras bil någon kväll.. o köra upp sängen till Återvinningscentralen.. Den är för stor för att Renova skall ta med sig den på lördag (Skall vara max 1 meter och 25 kilo).. Tänkte först såga isär den.. men kom på att det nog inte är så smart… fjädrar, dun och allt annat.. så nej.. En vända med grannens bil hoppas jag kan lösa problemet.. Så kanske jag kan fixa min ”Walking Closet”… haha*

Men nu…. Nu skall jag bara slappa innan det är dags o gå och sova… Hoppas ni andra haft det superbra i helgen i alla fall.

One thought on “Kickar, vårlikt, rensning och friskhet

Kommentera

