Att inte ha bangat… trots allt

SATAN va sugen jag var på att trycka på den där ”avboka-knappen” på gymmet… Det var så nära, så nära. Efter arbetstid tog jag bilen bort mot mitt gamla gym, loggade in och gick och ställde mig i salen. Kände fortfarande inget ”Tjohoooo va kul det är att va här” men tänkte att det nog går över när vi kör igång.

Men ack va jag bedrog mig… Passet var så jäkla tråkigt.. på alla sätt… hennes koreografi bestod av massa hopp, hon yrade omkring utan att ge en en minsta chans att hänga med… Varför förstår jag då de flesta som var där gick på den tiden när jag gick hennes pass förut… för 3-4 år sen.   Det blev lite av ett ”kompisgäng” som höll på och körde ihop… kändes inte alls kul.   När en av låtarna som hon spelade på den tiden dök upp så dog jag nästan av tristess.

Då hade det gått 40 minuter av passets 60.. då tog jag min vattenflaska och gick sonika ut…. först tänkte jag att jag går och hämtar mina kläder och åker hem.. men så tog jag mig i kragen och ställde mig på löpbandet i 30 minuter. När till och med löpbandet är roligare trots att jag inte hade musik i öronen.. Då förstår ni va??

Nej…. det blir mitt egna gym i fortsättningen…  löpbandet,  roddmaskinen och maskinerna… Så får det bli… Sen kanske jag tar tag i passen vid ett senare tillfälle.

Jag är hursomhelst nöjd med att jag TOG mig till gymmet och sen faktiskt tog löpbandet istället för att åka hem.

En guldstjärna till mig.

guld

3 thoughts on “Att inte ha bangat… trots allt

Kommentera

