Att planera utan Jazz

Jag gick nyss från ett superbra humor till att bli irriterad.. gick så förbaskat fort att jag nästan blev rädd.  Vad handlade det om då?  Jo Jazz jäkla tider…  Numera kommer han alltid sent fredagar vilket gör att jag ofta sitter här själv fredagskväll… Just idag blev det extra tydligt eftersom vänner var ute på AW…    Så här i efterhand så skulle han nog kanske helt enkelt ha stannat hemma… han skall ju ändå tillbaka dit upp imorgon under dagen pga en kurs.

Jag trodde att han skulle dyka upp halv 7 i dag.. men det blir tydligen 9.  O det fick jag veta strax innan just halv 7

När jag blev medveten om mitt dipp så markant.. så tänkte jag att jag nu måste släppa fredagarna helt och hållet… göra annat fredagarna.. (vilket ändå är helfel med tanke att vi bara ses fre-sön).. Men jag förstår ju att jag kommer vara lika irriterad idag som förra fredagen.  Det är heller inte shysst mot honom heller… han skyndar nog så mycket han kan.

Men nu när mina Juniorhelger inte består av sådan umgänge längre… varför skall jag sitta här och glo bara för att Jazz alltid dyker upp sent?

Gamle kollegan ringde nyss med…. ville kolla med mig om vi var intresserad av en Danmarkstripp en lördag i april

danmark

 

Jag tackade ja direkt… sen får vi se vad Jazz bestämmer sig.. vet ju att han var lite lagom intresserad när jag funderade på detta när vi firade 1 år… men nu sa jag till Gamle kollegan att jag hänger på… o sen får Jazz bestämma strax innan.. vi vet ju heller inte hur hans jobb ser ut då.. Kommer han ens vara hemma?

Så…. jag måste börja släppa helgplaneringarna med Jazz… för detta förstör mer än det hjälper känns det som.

One thought on “Att planera utan Jazz

  1. Förstår precis vad du menar. Fast i Ks fall är det inte jobb utan alla hans föreningar och idrottsutövande som lockar mer – även om han säger det med ett beklagande leende…

Kommentera

