Shopping

Då var jag på en snabbvända till köpcentret här i närheten.. Siktet inställd på byxorna som jag hade tänkt köpa.. Innan jag såg dem hann jag se att de hade fått in vårjackor.. O just det har jag dåligt med… köpte en snorbillig förra året som jag inte var 100 nöjd med… Bläddrade genom de som fanns… fanns från 599 till 899 o den som satt bäst o den som jag gillade kostade 599… Först tvekade jag.. tänkte att jag kanske skulle köpa den jackan istället för byxorna..  Men då byxorna satt som en smäck så bestämde jag mig för att köpa båda två.

Då jag hade min 250:- kronors check  och 25% på köpet så kunde jag gärna inte backa.  Köpet kostade 998 och jag betalade 499.

image

Byxorna var JÄTTESKÖNA.. satt precis rätt högt i midjan.. vill inte ha för höga och heller inte för låga.. Alltid nåt av det som blir fel.  Bilden blir lite mer vinklad.. svårt att fota sig själv i en spegel.  Behåller dessa byxor ”hållningen” så kommer de bli favvobyxor.. DET känner jag.

image

Den enkla jacka med dragsko i midjan som gör att den sitter bra kommer nog bli en favorit…. skall bara hitta på nåt bra med alla snören som hänger och dinglar…  Jag provade en storlek mindre med tanke på att jag håller på med vikten.. men kände att den satt lite för tajt.. visst.. på en månad skall jag väl kunna ta mig ner en storlek.. men kände ändå att det kändes fel.. Så blir den för stor inom kort så får jag ta det då… I-landsproblem.  🙂

image

 

Jag gick förbi Joy och kollade den där jäkla snygga klänningen som jag provat för några månader sen.. den som satt perfekt runt mage och höfter men som var liiiiite tajt över brösten.. den klänningen som jag verkligen älskade.. Bestämde mig för att när jag nått mitt första delmål så skall jag unna mig en sån klänning…. den kostar 799 o jag brukar aldrig köpa så dyra klänningar

mål

 

Så där har jag kommit fram till vad jag skall unna mig vid första delmålet.. Har inte haft det innan.  Ännu igen.. kanske inte det bästa med kläder.. men å andra sidan har jag inte tänkt gå ner 25 kilo.

 

Nu sitter jag och väntar på att möta upp kollegan på glasscafeet här i närheten…. vid 13 så skall jag unna mig en mjukglass.. Jajamensan. 🙂

3 thoughts on “Shopping

Kommentera

