Trots smulpaj till efterrätt och en liten bit tårta på eftermiddagen

Trots smulpaj till efterrätt och en liten bit tårta på eftermiddagen så låg jag 49 kalorier under mitt rekommenderade intag… och hur gjorde jag det??  Genom att inte äta något mer under dagen… Kanske inte det smartaste men samtidigt var jag inte ett dugg hungrig eller sugen igårkväll.

Idag så körde jag Jazz till centralen vid 6:00 och har sedan jag kommit hem legat på soffan o slappat.  En Cafe Latte och en banansmoothie till frukost… O jag är proppmätt.   Skall jag säga nåt som har varit positivt med denna viktkoll så är det att jag måste ha förminskat min magsäck.. blir mätt fortare.

Något som oxå verkar bli lite mindre är just min mage…  marginellt ja men ändå så tycker jag mig se att den blivit mindre.. vågen dock händer det inget på.. o det värsta med våg är att man ställer sig på den ofta för att se OM det hänt nåt… jävla manick.

Men om man ser till de veckorna som jag hållit på så har det inte varit jobbigt allt.. gillar inte bara hur fokuserat allt blir på mat, vad man stoppar i sig.  Men om det är utgångsläget för ATT börja äta rätt så… så skall jag inte klaga.

3 thoughts on “Trots smulpaj till efterrätt och en liten bit tårta på eftermiddagen

  1. Jaha en till som använder vågen som en stepbräda ;). Kan iofs vara intressant för jag pendlar under veckans gång men ”mäter” bara på riktigt måndagar och det är det som gäller. Att det inte syns på vågen ska inte vara stressande iom träning för då är det centimetrarna som gäller, musklarna väger och man tajtas till även om vågen står still eller tom går upp.

    Bra kämpat Ia!!

  2. Stepbräda… haha… ja tamejfan.. man hoppas o tror att siffran skall vara minst 5 kg mindre än sist man kollade…. 5 timmar innan. 🙂

  3. Strunta i vågen! Ta fram måttbandet om du nu absolut vill kolla. Tror jag i alla fall är bäst 🙂

Kommentera

