Jag kommer aldrig lämna dig för att du pratar med mig

diamant

Jag har sagt det förut och säger det igen… Jag har fått tag i en Diamant i min Jazz.

Vi hade ett samtal igår.. angående min frustration om fredagen… Mycket handlar om hur jag tolkat det hela, hur jag själv lagt i värderingar i visst beteende. Han har aldrig ”krävt” av mig att hämta honom vid centralen på fredagar.  Han har heller aldrig förstått att jag sitter och ”väntar” på honom utan mer att jag njuter av ensamheten.

Vi har pratat genom det och kommit fram till att fredagarna gör jag som jag vill.. vill jag möta någon för en öl på stan eller ta ett glas vin själv när jag kommer hem så gör jag det…. punkt… så möter han upp mig på stan vart jag i så fall skulle finnas… eller tar bussen hem till mig och möter mig där om det är så att jag vill ta ett glas fredagsvin.  Bollen ligger hos mig när jag kan och vill hämta honom på centralen.   Han själv tycker att det dessutom blir bättre för honom, han behöver inte STRESSA iväg efter jobbet för att hinna med ett tåg så tidigt som möjligt.

– Jag vill ju komma till dig så fort som jag bara kan men det är bara bra om jag inte behöver ha den pressen. 

A win-win-situation helt enkelt.

Nu kommer jag ju för det mesta hämta honom ändå men samtidigt så är det skönt att man kan få känna att valet ligger hos mig.

Vi hade även ett samtal idag angående vår olika syn på samboskap…  hans rädsla och min rädsla för att vi skall stagnera och att vi ändå behöver någon slags vardag.  Jag vill inte leva på ett sätt att jag sätter mitt liv på ”hold” för att han kommer en helg… fick prata rätt mycket för att få honom att förstå hur jag tänker.   Våra helger är ju väldigt intensiva och jag kan tycka att det är ohållbart i längden… Han ser det lite annorlunda än mig.  Den diskussionen är långt från över

Men det var ändå skönt när han sa till mig

– Jag kommer aldrig lämna dig för att du pratar med mig

Nu handlade det då om att jag känner att jag är en gnatkärring för det handlar alltid om hur JAG upplever och vill ha förändring medans han själv är mer än nöjd med hur vår relation ser ut.

 

4 thoughts on “Jag kommer aldrig lämna dig för att du pratar med mig

  1. Vilken fantastisk mening! ”Jag kommer aldrig lämna dig för att du pratat med mig”.

    Om jag skulle ge mig på nätdejting igen, då skulle jag vilja ha med den i min presentation 🙂

  2. Det är väldigt bra att ni pratar igenom saker, speciellt med tanke på att ni verkar ha ganska annorlunda ingångslägen gentemot varandra. Kommunikation är a och o. Heja er! 🙂 ❤

Kommentera

