Stabiiiiiiilt

Helgen har varit STABIL.. så skönt efter de helgerna som varit… Denna helg kändes allt precis som det skulle igen.

Fredagskvällen står jag nere i stan och väntar på väninnan för att vi sen skulle bege oss på en liten utekväll. Vi hade inte sagt HUR länge vi skulle vara ute.   Går till Dubliners och sätter oss och dricker lite öl, o en öl till o en öl till..  Efter några timmar går vi upp mot avenyn och där hamnade vi sen på John Scott. En gammal flamma till henne dyker upp.. och han och jag hade ingen kemi alls.. vi rök ihop direkt… Vilken jäkla idiot.. haha.. Min väninna skrattade åt oss (och hon ringde dagen efter och berättade att hennes man hade sett jäkla nöjd ut när hon berättade att jag hade rykt ihop med hennes ex.. haha..)

Min pubvändaväninna (hon som håller på och skilja sig nu) dök upp på krogen tillsammans med en annan väninna och en annan kompis  (som jag inte gillar, men å andra sidan gillar inte den väninna mig heller..haha*)   Den väninnan såg ut som en sur tonåring..  hon gillade INTE att väninnan  drog med dem till krogen där vi var.

Där bestämmer jag mig sen för att åka hem till Jazz som kommit några timmar tidigare.. Han åkte raka vägen hem till mig och väntade tills jag dök upp… Jag kom hem kvart i 3…  till en sovande Jazz i min säng.. Det är kärlek det ❤

Lördagen spenderade vi en vända ner på stan och gjorde vissa ärenden.  Hem och lagade mat och delade på en flaska Amarone… ett glas blev det för mig.. thats it.. Var inte lika gott med alkohol på lördagen som på fredagen. 🙂  En lördagskväll vid köksbordet och sen i soffan med tända ljus runt omkring oss och tv:n avstängd.. bara vi och samtal. Älskar den sortens kvällar.

Idag…. har vi bara slappat… jag tog tag i boken som legat och samlat damm och Jazz sin bok. En vända ner på stan och åt på Hard Rock Café och jag åt den mest godaste salladen ever…. Cobbs Sallad…  Fy faaaaaaan va god den var!!!!

Nu sitter Jazz på väg hemåt igen…. En underbar helg har vi haft…. Stabilt som sagt. 🙂

Kommentera

