Nu känner jag mig riktigt nöjd.

Jag var nyss till affären och handlade lite (kaffet har tagit slut och även om jag har kapselmaskinen så är det skillnad på den och ”vanligt” kaffe… jag behöver vanligt kaffe för det mesta)

Går genom affären med en liten lista med sånt som  måste uppdateras.  Stannar till vid glassen…. funderar.. på väg att falla till föga… bestämmer mig att NEJ.. ingen glass.. går förbi godishyllan… sneglar på typ allt… vill HAAAA.. men bestämde mig för att NEJ… inget godis..   innan jag kom fram till kassan hade dock en kaka med mörk choklad hamnat i korgen… jaja… det funkar.. för den chokladen VILL jag inte ha mer än få bitar.. hade varit annat med mjölkchoklad.

Betalar min nyttiga mat och mörka chokladen och går ut… känner mig riktigt nöjd att jag klarade av att avstå.  (för jag vet ju att det säkert kommer bli fler än en glass under helgen när Jazz kommer)

Mycket kan jag ge credit för att jag faktiskt innan hade ätit lunch…. äggröra och några baconskivor… är fortfarande mätt.

Men nu kaffe och en bit mörk chocklad.

btw så blev det ingen bok… det blev film istället.  Satte  på ”En familj” med Meryl Streep… Om en väldigt dysfunktionell familj… ujuj… o JÄVLAR va Meryl Streep var bra… tacka fan att hon var Oscarnominerad för den.   Konstigt att hon inte vann.. får nog kolla filmen som faktiskt vann för att se den personens prestation.

2 thoughts on “Nu känner jag mig riktigt nöjd.

  1. Vilken järnvilja! Imponerande.

    Jag såg i förra inlägget att det var en bok av Mons Kallentoft som du hade framme. Gillar du honom? Det är på tok för mycket ondska och våld i hans böcker för min smak.

    • Ja det var ju lättare med tanke på att jag var mätt.. för det vet vi ju ALLA.. handla INTE när man är hungrig. 🙂
      Jag har läst ett par böcker med honom och jag gillar den… onska och våld gillas i böcker i alla fall… 🙂

Kommentera

