Amen va faaaan……

Fick lönespecen idag.. öppnade den glatt för att se hur mycket extra det blev av en bonus på ca 4000 spänn… OJ vad förvånad jag blev när jag såg att det var mindre lön än vanligt trots att den summan var pålagd.

Vad hade hänt då??

Jo… löneavdelningen hade missat avdragen jag hade i december månad..  var sjuk 2 ggr dessutom… *suck*

Plus En sjukperiod i mars med innebar bland annat TRE karensdagar plus några dagars sjuklön… Ser flera tusen bara FLYGA iväg.. fan va surt…  Skall man se det positivt så får man se det som så… det hade blivit en väldigt torftig månad om jag inte hade fått den där bonusen.

Men faaaaan va surt.   Jag som faktiskt behöver en ny dator… denna gamla häck är verkligen på sista andetaget.

Nu kan det nog lösa sig ändå.. en dator för 2-3000 skall jag nog kunna få till ändå…. men hade ju sett fram emot lite mer svängvidd.

5 thoughts on “Amen va faaaan……

  1. Men fan vad trist. 😦
    Jag rycker att lön ska stå för sitt misstag och således behöva stå för missad karen. Då kanske de skulle vara noggrannare. *suck*

  2. Om inte annat så får du väl de pengar som uteblev den här månaden nästa månad och då blir det ännu mer pengar då istället. 🙂

Kommentera

