Att vilja ha ett annat liv

Imorgon är det dags för den där berömda middagen med de gamla kollegorna, den som vi fick som ”tack så jävla mycket för allt slit ni gjort och vi betalar er med sparken”  Imorgon skall jag träffa de 6 andra som fick gå samtidigt… Det skall väl iofs bli trevligt… värre är det med den chefen som vi hade då… hon skall ju med också… o det kunde ju vara en parantes i det hela.  Men man får väl helt enkelt se till att inte hamna bredvid henne så man måste prata med fanskapet.

Tänker rätt mycket just nu på mitt liv framöver… arbetslivet alltså… Mitt vikariat sträcker ju sig till slutet på augusti och ju mer jag tänker och känner.. desto mer känner jag att NEJ, här vill jag inte vara kvar.. (om det nu hade funnits en öppning alltså)   Det kan ju både bero på att jag hoppas och tror på det nya Företaget… men så länge jag inte hör chefen säga att det BLIR ett jobb där så är det ändå bara ett önskemål.  Samtidigt så tänker jag på hur livet kommer bli OM det varken blir förlängning på jobbet där jag är nu ELLER på det nya stället… Känner INTE för att bege mig ut i djungeln för att söka nytt jobb.

Att vara arbetslös är inget för mig… *suck*

När jag känner mig positiv så tänker jag ”KLART jag löser ett nytt jobb snabbt”.… Men jag vill ju främst ha ett roligt jobb.

Jobbet idag är ju ett okey jobb.. missförstå mig rätt… men samtidigt så händer det inte mycket.. för lite fixande och trixande.. för lite ”tänka själv”   Det är ett jobb som är bättre än att vara hemma arbetslös men absolut inte ett jobb som jag kan tänka mig syssla med till pensionen.

Jaja…. det är en sommar som vi skall genom innan man får se HUR det blir…  på nåt sätt blir det. 🙂

Kommentera

