Längtar till hösten

Jag längtar till hösten…. Ja inte så att jag vill komma förbi sommaren utan mer en jobbgrej…. Jag är så vansinnigt less på jobbet på företaget jag är idag… Är så uttömd på VILJA att tycka om det jag gör… Jag är så uttråkad för det är fel sorts jobb..    Jag inser att det har att göra med att man börjar se slutet på detta års vikariat… Att jag inte vill jobba kvar på det sättet som jag arbetar idag.   Den sortens jobb ger mig ingen som helst utmaning.

Jag ångrar dock inget… för eftersom jag testat detta så har jag insett VAD jag verkligen vill syssla med… Samma ”typ” av jobb förstås… men mer ett jobb där man får TÄNKA och ta egna beslut.  Detta är så hårt hållet och du får inte gå utanför ramarna.. Då skall det alltid tas av nästa person.. så att säga.

Jag har full förståelse för VARFÖR det är så på detta ställe, det är ett stort bolag som har stora avtal.. o avtal måste gå ”by the book”….. Men denna bok är inte min melodi.

Jag tänkte på det imorse.. vi hade avdelningsmöte (som vi har en gång i månaden).. Vår chef berättade vad som hände i företaget.. vilka ärenden som  vi var inblandade i.. o vilka personer som var med i olika konstellationer.. o hon namedroppar personer som jag aldrig hört talas om… Känner inte igen en jävel.  Känns så där lagom opersonligt tycker jag.

Jag tror att Nya Företaget kan ge mig den boken jag vill ta till mig… Så om några veckor skall jag ringa min  gamla chef och pejla läget lite… hur han ser det.. OM han kan se någon öppning.. Vore skönt o veta att det finns… eller INTE finns.. för i så fall blir det att djupdyka i nytt jobbsökande.

Jag e less som sagt…… *Suck*

2 thoughts on “Längtar till hösten

  1. Det har ju låtit väldigt positivt från din gamla chef och den arbetsplatsen, så jag tror (och hoppas) att det kommer att gå hur bra som helst. 😀

Kommentera

