Jobb på 1 maj

Oj om min morfar hade levat idag… han skulle ha skällt ut mig… Man skall INTE jobba 1 maj.. Socialdemokrat som han  var ute i fingerspetsarna..  Då skulle man demonstrera.. *L*… Min kära morfar, han som  var den flitigaste jag någon känt.   Han jobbade nästan jämt… men INTE första maj..   Okey… jag har inte ”jobbat-jobbat” så… men däremot bestämde jag mig för att IDAG skall jag få ordning på min lilla ”walking-closet” som jag har haft möjlighet till i det lilla förrådet som jag har i mitt sovrum.  Det förrådet som fram till nyligen var KNÖÖÖÖÖÖÖKfullt men som jag rensade rejält när vi hade vår ”sopdag”, när man kunde ställa ut allt skräp man hade för att de sen hämtade upp det.. efter den vändan stod bara Juniors förbannade säng kvar…. Den satte stopp för min garderob men så fick jag ju för mig att jag kan ju KNÖÖÖÖÖÖ in den i det andra förrådet.  Sagt och gjort… Rensade ut förrådet (fan att jag inte hade en bild på hur det såg ut INNAN jag körde igång hela denna apparat.   Jag skurade från tak till golv.. Skruvade upp en stång att hänga upp kläderna på.  Lade in några mattor som jag turligt nog hade sparat på… O Vips!!

image

Jag skall hänga upp en stång till längst in i förrådet, i taket … för längre klänningar som fortfarande hänger i den gamla garderoben


image

Bredvid trådställninhgen skall jag sen fixa någon bra ställning för skor tänkte jag. 

wpid-20140501_131750.jpg
   Det andra förrådet som innan dagens jobb var ordning på… jojo.. man kan inte vinna jämt.   Haha.. Hoppas jag inte behöver in där på ett bra tag. 🙂

3 thoughts on “Jobb på 1 maj

  1. Det brukar ju vara så där när man städar och sorterar, 2 steg framåt på en front, sedan 1 bakåt på en annan. Ordning handlar ju väldigt mycket om omflyttning.

    Men snyggt och praktiskt ser det ut i första förrådet. Härligt med en walk-in closet.

  2. Jag saknar min walk-in closet. Den tog emot mycket och jag hade i alla fall lite plats för mina kläder. Nu tar Vikingen upp mest plats och därefter tar hans dotter upp en hel del, så jag och Mini har betydligt mindre plats än tidigare och trängs som fasen. 😦

Kommentera

