Klipp

Idag har jag gjort ett klipp… med mina mått mätta så att säga.  Jag åkte bort till mitt närmsta köpcenter för att kolla på skor.. Jag behövde nya tygskor o hade sett ett par på DinSko som jag gillade..  de såg typ ”virkade” ut och då jag märkt stor förändring på mina fötter sedan förra året. Jag har alltid kunnat gå barfota i de flesta skorna.. utan att bli varm eller få ”fotbira”… Förra året däremot märkte jag att typ ballerinaskor gav mig just det..  Tänkte då att jag kanske skulle ha mer ”luftiga” skor o när jag såg de dojjorna för några veckor sen tänkte jag att de kanske skulle funka.  Sagt och gjort, tog mig dit och såg att de kostade 250:-  Bestämde för att ta mig till Skopunkten först för att se om de hade några innan jag slog till… De hade de och de kostade 149:-  Väl där kollade jag ju om jag skulle hitta ett par till.. med tanke på ”Köp 2 och få den billigaste för halva priset”  (valde att bortse från Köp 3 och få den billigaste gratis då jag måste spara pengar)  Hittade vanliga tygskor med snörning… 99:-.. Så med andra ord kostade detta 199:- .  När jag väl var där frågade jag om de hade sådana ”hälgrepp”… för förra sommaren köpte jag skitsköna kilskor i typ men de visade sig vara lite för stora *ritar kors i taket eftersom jag har stora fötter*….  Så nu har jag monterat de små mojängerna och jag har därför 3 ”nya” skor att använda i sommar. 

….. o självklart är allt svart… Nån som är förvånad?!?!?

Men.. tillbaka till klippet… fick ju ett presentkort från Junior i julas för att köpa tofflor (vilket jag redan gjort med missade att använda kortet)… Kortet innehöll 200:- så jag fick betala 14 kronor.   Lovely 🙂

wpid-20140501_154250.jpg
På väg tillbaka till bilen går jag förbi Cassels där det stod stora Rea-skyltar.. Ibland (betoning påibland)kan jag ha tur att hitta något där men var på väg att gå ut därifrån tomhänt när jag ser en ställning med klänningar för 199:-…  Tar med mig några stycken och går in i provrummet…  En modell var så skön och bra på mig att jag köpte 2, i olika färger.. fanns en som var vit med mönster på med men den var lite genomskinlig så den avstod jag från.  En klänning för 199:- var inte dåligt.  Själv använder jag ju dem mer som lång tunika över byxor/tights/capri.

Så denna tripp gjorde att jag har 2 klänningar/tunikor och 3 par skor för 413:-   Det kallar jag klipp. 🙂

 

wpid-20140501_154033.jpg

Väl hemma var jag hungrig som attan… o istället för att trycka i mig något onyttigt blev det en sallad med pepparsalami och feta… O massa champinjoner… Mumma.

image

Nu sitter man här med en kaffe och känner mig riktigt flitig… Har även hunnit tvättar, diskat och surfat lite…. O i morse hann jag dessutom se film.  Tänk vad dagarna räcker till när man faktiskt försöker. 🙂

 

4 thoughts on “Klipp

Kommentera

