Körsbärsblom och allvarssnack

Idag tog vi en vända till Botaniska trädgården då jag var nyfiken på det nya där.  De har i år en ”Japansk trädgård” och då min första tanke var att åka dit mer under sommaren för att se alla blommor utslagna valde ändå att åka dit idag för jag såg bilder på Västnytt av massor av blommor som slagit ut…. Vette sjutton vart de hittade de blommorna för det var inte så värst mycket där att titta på.. mest  gröna blad…. men helt klart förstår man att det BLIR vackert som fan där senare i sommar.

När vi kom innanför grindarna där så var det ÖVERHOPAT med folk och jag har aldrig sett så mycket folk där.. helt sjukt.  Men vädret var ju helt galet fint.  Solen stod högt på himlen (även om det blåste kyligt). Jag och Jazz går där hand i hand och jag är så lycklig.  Där går jag med min vackre ståtlige man. Ännu en gång är jag så lycklig över den mannen som kom min väg.

image

 

Den traditionella bilden på Japansk körsbär  🙂

Men tillbaka till helgen.. efter Botaniska trädgården stannade vi till på Belparc i Slottskogen för att äta.. en hamburgare till Jazz och en stor räksmörgås för min del.

belparc

En underbar helg som faktiskt kunnat vara ännu mer underbar om det inte  var så att allt inte går som på räls.  Vi har små issues som vi jobbar regelbundet med… men det tar så mycket ork och framför allt tid av våra dryga 48 timmar tillsammans. Vi är överens om att detta särbo-förhållande börjar tära på oss.. Att stressen och pressen gör att man skall trycka in så mycket som möjligt under de timmarna man har.  Sexet skall vi inte ens prata om.   Stressen och pressen påverkar sexlusten, inget snack om det… Vi nästan ”bestämde” oss för att ha sex idag på dagen men det blev pannkaka av det.  Sånt tär på oss båda för båda VILL ju ha sex.. men tajmingen och stressen gör att det strular till det.

Men för första gången är jag i en relation med en man som faktiskt LYSSNAR på mina tankar, min oro och samtidigt delar med sig sina tankar… allt för att få vår relation att fungera… fungera ”til death do us part”

2 thoughts on “Körsbärsblom och allvarssnack

  1. Det såg jättefint ut! Hade gärna varit utomhus i helgen istället för att ligga inne sjuk. 🙂

    Hoppas att ni kan hitta något sätt som gör att era issues minskar/försvinner. Det är ju kanon att ni kan prata om det och jobbar på det tillsammans!
    Kram

  2. Att bara ses på helgerna och ha de få timmarna på sig att hinna göra allt och inget kan nog få det mest perfekta paret i gungning om.. Om man inte pratar med varandra och ventilerar saker och ting. Och det gör ni 🙂 Här har vi kommit fram till att när tid/ork/annat strular till sex för oss så vet vi att vi egentligen vill och det lugnar oss båda 🙂 Är man osäker i ett förhållande kan uteblivet sex leda till ännu mera osäkerhet om varandras känslor tror jag.
    Men att va särbo är ingen höjdare 😉 Det får ni fixa till 😀

Kommentera

