Tänker om

Jag har nu gått på 5:2 och samtidigt hålla koll på Viktkoll för att inte snurra bort totalt vad jag äter.. eller hur mycket jag äter.  Jag gick ju ner många kilon första veckan för att sen snigla sig ner.  Jag försöker hålla koll på vad jag äter i veckorna även om jag inte är hysterisk. På helgerna går det inte lika bra även om jag äter så mycket bättre nu än innan. På dryga 8 veckor har jag ätit godis en gång.. den helgen när jag frossade ordentligt för Jazz köpte godis den helgen.

Att inte äta massa godis och tänka sig för vad man stoppar i sig har inte hjälpt… Det händer absolut ingenting på vågen.  O med tanke på att jag faktiskt medvetet äter mer vettigt så känns det så snopet… Så nu har jag bestämt mig för att slopa 5:2 totalt.. Att istället för att äta 500 kalorier 2 ggr i veckan och övriga dagar ligga på ca 1500 kalorier per dag välja ett nytt program… Att istället äta 1300 kalorier om dagen.

Jag kommer fortsätta att tänka mig för extra mycket på vardagarna för att faktiskt leva på helgerna tillsammans med Jazz.. Även om jag fortsätter att avstå från godis men att tillåta mig äta glass.  Att även tillåta mig dricka vin och njuta av livet.   Som tur är så är det snart sommar, en årstid där sallader är mer vanligt i mitt liv och ”grillat är godast”  Men allt i LAGOM doser..  🙂

Jag måste bara TVINGA mig att ta tag i träningen ordentligt.. för nu ligger jag på ett pass i veckan.. alldeles för lite.. hur jävla svårt skall det vara att faktiskt komma igång mer?!?!  Blir arg på mig själv.

 

2 thoughts on “Tänker om

  1. Har också svårt att komma iväg/ut och träna som jag hade velat men uppenbarligen inte gör. 😛
    Nu försöker jag komma på olika sätt att smyga in träning utan att jag behöver ta mig iväg någonstans… Att hoppa av en eller ett par hållplatser tidigare och gå en bit, hopprep, rockring, samt intensiv tabataträning inomhus (4 minuter gör en görsvettig om man ger allt!) Det kanske finns bra videos på youtube?
    Just nu är jag krasslig, men sen så! (Försöker intala mig det iaf…)

  2. Har du någon motivation och ork skräpandes på något lager får du gärna skicka hit… har tappat min totalt och kombo med avsaknad av Zumba-passen nu när jag har sommaruppehåll för mina grupper… jodå-så-att…

Kommentera

