Kanske får lite mer info imorgon

Min chef och jag snackade lite lätt idag… angående hösten… o hon meddelade att tjejen som jag vikarierar för skall komma förbi imorgon och fika… O prata med chefen..  Jag har ju hört rykten om att hon vill utöka sin mammaledighet från sista augusti till sista december.   Förhoppningsvis kommer de fram till något.  Kan vara jäkligt skönt att veta ATT det finns några månader till för mig även om jag letar efter jobb med pannlampa och kompass.  Jag hoppas ju fortfarande på att det kommer droppa ner ett jobb från Företaget men efter min konversation med Chefen där så kanske det inte finns precis när jag slutar… så några månader extra här där jag är idag skadar väl inte.

Min nuvarande chef berättade att hon var VÄLDIGT nöjd med mig och att hon dagligen förbearbetar för att behålla mig. Kul och höra även om jag själv känner Njaaa…. (eller om det är psykologiskt som jag skrev om innan)

Jobbet som jag sökte häromdagen däremot.. Jag var tydligen för sent ut. Jag ringde upp personen som höll i det ett par dagar efter jag skickade in min ansökan.  Hon berättade att de redan kommit rätt långt i rekryteringen.  Man kan ju fundera på varför i hela friden man lägger in en annons i en jobb-sökmotor om det ändå är för sent??  Jaja… Nya tag.. nya jobb finns ju där ute.  Jag är fortfarande säker på att MITT jobb finns där ute.

Det skulle ändå vara skönt att få veta HUR min höst kommer se ut… för att jag då skall kunna planera min sommar.. för som det är idag så har jag bara en vecka semester inplanerad… Liksom ingen vits att ta ut semester OM jag blir arbetslös 140901.  Då behövs den semestern som pengar istället.. för vi vet ju alla hur lång tid A-kassan kan ta… Usch och fy.. Bävar för den delen.

 

2 thoughts on “Kanske får lite mer info imorgon

  1. Usch, jobbigt med ovisshet. Men du är bra och folk i branschen vet det. Tror inte att det finns något att oroa sig över. 😀

Kommentera

