Att bo in sig

Jag har ju en inglasad balkong som jag nästan blev förälskad i när jag flyttade hit. Förrförra sommaren flyttade jag ju in i augusti och hade därför hösten här.. En underbar höst som jag spenderade så massa tid på balkongen. Förra året däremot så var jag knappt där alls.. Mycket tack vare att jag var ledig hela sommaren och därför kunde spendera mina dagar ute i solen.   Men även för att jag inte kände mig riktigt nöjd med hur mysfaktorn var.  Balkongen är avlång och fönster på 2 av sidorna och en balkongdörr på en av sidorna.  Det blir inte så lätt att möblera där.

Det fanns ju en 2sits-soffa där sedan innan.. En rätt skön att sitta i men så jäkla sliten och ful i tyget.  Det har jag löst med att hänga filtar över… går sådär.

soffa

 

Jag har funderat på att införskaffa 2 fåtöljer att ställa istället mot den väggen… men jag har inte hittat några som jag faktiskt passar så för ett tag sen fick jag för mig att ett sofföverdrag nog kan funka…  Om jag hittar rätt sort.  Tänkte först ett vitt eller naturfärgad… men hur smart är det?!?!

Satte mig därför ikväll och leta…. o vips hittade jag ett som kan funka.

sofföverdragblå

Bingo…. O jag valde ett blå/grå färg som jag tror kan funka…  Det kan bli lite marinkänsla där med rätt kuddar, den vita väggen.   Känns som det kan bli bra detta…  Sen att det var Rea och kostade 339.60 skadade ju inte. 🙂

Denna sommar/höst skall jag spendera mycket tid där har jag räknat med.

2 thoughts on “Att bo in sig

Kommentera

