Att se ljust på framtiden

Idag kom då tjejen som jag vikarierar för till jobbet.  När hon sen var på väg ut så frågade en kollega till mig hur det gick.. Jodå.. nu fick jag höra det direkt från henne.. Hon har lagt in om att få stanna hemma året ut.  Bossen hade i stort sett sagt ja och skall ”förankra” det mot företaget.   Räknar kallt med att hon får genom det. (Har för mig att man har rättighet att stanna hemma 1 ½ år med barnen)  Nu är ju inget klappat och klart, att det automatiskt hamnar på mitt bord.. Vem vet, kanske blir någon annan som får de månaderna men det känns ju helkonstigt.. Varför liksom?

Även om jag inte vill stanna på mitt jobb så är det ändå skönt att ha månaderna extra.. det pga sommar och semester förstås.  Men vi får se.

admin

Jag hittade ett annat jobb idag som jag kastat iväg ansökan på, i detta fall handlar det om att jag lämnar min yrkesroll och använder det på annat sätt.  Att gå från ”Kundnöjdhet” till mer en Administratör-roll istället.  De sökte en flexibel, snabbtänkt, lättlärd, prestigelös, glad person…. Man skulle kunna tro att de läst min CV… haha*

Som tur är så stod det även att de inte söker någon som har erfarenhet av just DET som de söker.. utan mer rätt person.

Ja varför inte liksom?

One thought on “Att se ljust på framtiden

Kommentera

