Morrar

riks

 

Via jobbet har vi ju möjligheten att använda oss av det s.k Rikskortet… alltså Rikskuponger á la 2000-talet.  Att man istället för kupongerna har ett kort som är laddat med X antal kronor.  När man numera får använda det i mataffärer så kändes det som en bra grej.  Jag har använt mitt kort i dryga 3 månader och det har fungerat över förväntan.

Nu däremot börjar jag ledsna…. för nu har jag fått ”Medges Ej” vid 3 tillfällen.. 1 i en restaurang och 2 vid affärsshoppning. O naturligtvis denna vecka när det bara är en vecka kvar innan lön.. Så istället har jag fått ta mitt vanliga kort för att sen lösa in betalningen så att säga.

På kortet har jag nu 1700 spänn och mitt vanliga kort bara 500 eftersom jag fått betala med det de sista 2 gångerna.  Jag mailade dem tidigare idag och frågade vad det kunde handla om.. med tanke på att jag faktiskt handlat på den butiken innan som jag fick avslag från igår.  Svaret var att den butiken inte hade avtalet med dem.   Jaja… jag får ta en annan butik som ligger i närheten då…. tro på fan att jag fick samma problem där nyss.  😦

Det hade ju varit bra som fan om jag hade kunnat använda kortet för matinhandling och mitt vanliga kort till annat… Men nu står man här med 500:- kvar på kortet och en vecka kvar till lön… O imorgon skall vi ju på Juniors match.. o det kostar 150:- i inträde.

Men det är klart.. jag  har ju levat på kronor i en vecka så jag skall väl inte klaga.. men det är irriterande som satan.

3 thoughts on “Morrar

Kommentera

