Att dö i drömmen

Jag har hört att man inte kan dö i drömmen. .. men det gjorde jag i natt. . Nästan två gånger dessutom.

Jag satt i ett snökaos körande en bil,  kör upp för en lång tvär backe o bilen tappar greppet. .. åker baklänges ner för backen o ut för ett stup. Sitter fast i bilen o inser att det är kört,  jag blundar för att jag inte vill se när smällen kommer. . Säger till mig själv hela tiden

– Jag älskar dig Jazz,  jag älskar dig Jazz, Jag älskar dig Jazz.

Sen är allt helt svart. .. ingen tunnel med ljus, ingen eld från helvetet. . Inget.  Bara svart

Nästa dröm flyr jag o några till från en stor byggnad som de skall explodera. Ser att de andra kastar sig ut i vattnet men där jag står,  10 meter upp,  är det fullt med stenar som gör att jag inte kommer klara mig. Men inser att det inte finns annat sätt så jag kastar mig ut… ögonen öppna o hela tiden ser jag stenbumlingarna… men denna gång rabblar jag för mig själv

– Jag vill inte dö,  jag vill inte dö, jag vill inte dö.

Denna dröm har jag inget minne av något avslut dock

En konstig drömnatt.  

Kommentera

