Istället för laseroperation

Jag har haft dåliga ögon sedan jag gick i 4e klass.. Från början skulle jag bara ha glasögon när jag tittade på tv och läste.  Det gjorde man ju gärna.. Not. Uppe i högstadiet sen så bara vägrade jag ha glasögon och lärde mig därför knepet ”kisa tills du ser vad det står”… Konstigt att jag inte har mer rynkor än jag har. 

När jag flyttade till Göteborg köpte jag mins första linser o mitt liv som kisande person var över..Inte så att jag alltid hade linser på mig utan för att här blev man helt plötsligt van med att alltid se bra… vilket gjorde att jag faktiskt börja använda glasögon med… varvat med linser förstås.

Men jag har aldrig varit mycket för glasögon… mycket för att min näsa nog är felkonstuerad.. haha*.. glasögonen sitter aldrig där de ska, de hasar ner så jag blir värsta skolfröken

Jag kollade ju runt efter nya linser.. sådana man kan ha i hela dygnet… för att jag skall kunna somna och vakna utan glasögon tryckt mot skallen och skava, att jag skall kunna blunda mer än 2 minuter och inte få ont i ögonen, att jag skall kunna sola med linserna på istället för att ha glasögon på mig.

xr

Visst… folk använder sig av laseroperation för att få ordning på ögonen… men jag börjar med detta..  Hoppas nu att dessa linser funkar i mina ögon.  Wish me Luck.  🙂

4 thoughts on “Istället för laseroperation

  1. Har den varianten och för mig funkar det ibland, har råkats somna med dom och då är de inte roliga att pillra ut ;). Trots att de ska vara bra så blir jag irriterad i ögonen av dom. Hoppas de funkar bättre för dig. Jag tror iofs inga linser är tillräckligt bra för mig. Allergi och känsliga ögon i allmänhet.

    • När jag somnar med ”Vanliga” linser så gör det attans ont.. o sen blir det typ vacuum av linserna. Hoppas dessa funkar bättre. Man kan ju alltid hoppas. 🙂

Kommentera

