Nöjd

Uppe med tuppen – tack vare mig själv eftersom jag tydligen inte lyckades stänga av larmet.. suck..  6:40 så satte den igång.. Jaja.. lite Candy på mobilen innan jag begav mig upp till övervåningen för att köra igång kaffebryggaren.

Den ”Vanliga” bryggaren då för min älskade kapselmaskin behöver alkalkningsmedel.. för om man kan köra en vanlig maskin trots den låter som attan så funkar det icke med denne lilla maskin.. så den står still.   Denne lilla älskade maskin behöver kapslar som man tydligen måste beställa på Tassimos hemsida eller eventuellt där man köpte den (Elgiganten)… men bara tanken att behöva ta mig dit… nej nej… Kollade Tassimos hemsida.. Ja betalt kan de ju ta.   139:- för 2 avkalkningsomgångar.  Jojo.   Googlade lite och hittade en bra sida.   www.kaffekapslen.se.  Den förpackningen sålde de för 79 spänn.  Det var taget.  Skall absolut kolla in den sidan igen sen.. Det fanns lite olika mix av kapslar där.. Själv köper jag ju nästan bara espresso och använder sen min mjölkskummare separat.. Men man kan ju prova annat nångång. 🙂


image

Jag är verkligen glad att detta var en av sakerna som jag unnade mig under min ”rika” period.. Kan ha det i åtanke nu när jag denna månad nu har den sämsta månaden ever.. Men vet att detta är tillfälligt.. Från nästa månad blir det lite bättre.. Skall bara ta mig genom denna.  🙂

3 thoughts on “Nöjd

  1. På min maskin kan man få ut kaffe ca sex sju gånger innan det tar stopp, även om det står att den behöver avkalkas. (fast jag har ju bönor i min, kanske är annorlunda) Och tack för påminnelsen, behöver också köpa nya tabletter till min snart 🙂

    • Min tog tvärstopp men det får en att lägga på minnet att alltid ha sånt hemma. Har man tagit första dosen av 2packet så får man beställa hem nytt alltså. O då detta är första gången detta händer så måste man avkalka ca 2 ggr om året.

  2. Vi har säkert olika avkalkningstabletter och medel också, men jag köpte mitt paket för flera år sedan (när de som kom med maskinen tog slut) och har fortfarande kvar, så man får ”ett gäng” när man beställer 🙂

Kommentera

