Karma

karma

 

Karma pratar man ofta med när det gäller något negativt, att karma biter dig i aslet varje gång. Men det finns även karma när man gör något bra…. o tydligt gör jag något jäkla bra… hur bra får vi se förstås.

Efter gårdagens berg-och dalbana kände jag mig idag rätt lugn inombords.. jag till och med hade blivit av med huvudvärken som jagat mig i 3 dagar.   Svinmycket att göra och rätt som det är så ringer min mobil gång på gång och sen ett sms

”ring mig så fort du kan // din gamla kollega”

Den gamle kollegan är den braiga kollegan som jag dragit med mig på fler jobb för att få henne att jobba på samma ställe.. Nu blev det ju inte så och nu har hon nytt jobb (som jag fick veta vad vikariat till nästa höst vilket jag hade noll koll på)

Jo.. anledningen till varför hon ringde var för att pejla med mig hur min jobbsituation såg ut.. hon hade blivit uppringd av en kontakt som hon hade sökt jobb hos förut som det sen inte blev något av.  Den kvinnan skulle nu anställa minst en och tänkte på min kollega.  Nu tackade ju kollegan för tanken men hon satt ”fast” där hon var till nästa höst… MEN.. hon visste ju en annan

 ”Jag vet en tjej som är Kundtjänst personifierad och hon är grym.. o lärt mig typ allt jag kan”

Kvinnan på företaget ville att jag skulle ringa upp henne innan annonsen gick ut… Så jag kastade mig på telefonen idag i vårt ”tysta rum” och ringde henne

Samtalet gick väldigt bra, jag berättade att jag mycket väl visste vilka de var då jag haft med dem och göra båda på mitt gamla företag och sedan på det nuvarande.. Jag berättade att jag har mycket kontakt med ”Anna Andersson” hos dem.

– Jasså har du det?  Men jag kan säga att du och jag har pratat med,  säger hon skrattande

Har man lyckats om en person kommer ihåg att hon pratat med mig förut?!?!
*Mallig*

Hon berättade att de har en man på deras jobb som har ett VÄLDIGT likt för och efternamn som mig och att hon kom ihåg mig bara därför.  Alltid nåt. 🙂

Efter att vi pratat i 10 minuter säger hon att hon absolut vill träffa mig…  ”Kan du på måndag?? För då är även chefen här och han vill nog vara med”

Mitt svar att Jag löser det!!

Det är löst och jag har bokat in att jag slutar tidigare… kommer bara behöva åka någon kilometer eftersom även detta företag ligger i närheten där jag nu finns… och där jag fanns på mitt gamla jobb.. haha*

Det som är roligt i detta att anledningen till varför min gamla kollega sökte detta jobb från början var att JAG hörde av deras säljare som var hos oss och hade utbildning var att de sökte folk.. Jag tänkte på min kollega och ringde henne då och tipsade henne.  🙂

Karma sa vi va

7 thoughts on “Karma

  1. Vad roligt! 🙂 Ja, karma är karma – gör man gott får man gott! (Och det omvända såklart)
    Jag tänkte att min karma skulle hjälpa mig i sommar så jag kan vara lite ledig. 😛

    • Japp. absolut.. men samtidigt lite tjänster och gentjänster.. jag drog ju med henne på 2 av mina jobb som jag sökte innan, plus att jag varit hennes referens vid ett par tillfällen.. förutom att jag gav henne tipset om detta jobb i höstas. 🙂

Kommentera

