Fredag den 13:e

Det var ju fredag den 13:e igår och som den oskrockfulla  människa jag är så tog jag tag i den dagen såsom alla andra.  Det enda negativa är ju att Jazz inte dök upp då han var tvungen att ta tag i ärenden på sin hemmaplan och därför kommer han dyka upp idag istället.

Men det började med att jag ringde upp min framtida chef.. tog det när mina närmsta var på lunch men tyvärr så hade jag ju en kollega som sitter bakom mig som fortfarande var kvar.. men jag valde mina ord väl.  Jag var i alla fall MYCKET välkommen till deras företag, fick samma lön som jag har idag som ingångslön med löfte att det finns att klättra uppåt.  Jag är mer än nöjd om man säger så.. Jag fick ju en bra lön när jag började på nuvarande ställe så.   Jag kommer börja där borta vecka 33.  Så nu sitter jag och räknar, planerar hur jag kommer ha min semester.  Jag har ju bett om semester 30-32 men tanken var att bara vara ledig 1 vecka av dessa men med detta framöver kommer jag ju vara ledig mer. 🙂

Det känns så sjukt bra just nu.  Skall åka förbi nästa vecka och skriva på pappren så jag sen kan säga upp mig. Nu måste jag bara ta reda på hur man gör när man säger upp sig.. haha… Måste man t.ex göra det exakt en månad innan? .. eller kan man säga upp sig tidigare men säga att detta gäller från DETTA datum?  För 1 månad innan jag börjar jobba på det nya stället är mitt i semesterperioden och vem är på plats då liksom?

Igårkväll fortsatte det roliga.. Ungdomsvännen kom ner på besök över helgen tillsammans med några kompisar och vi hade bestämt att ses en stund, ta en öl och tjöta lite.  Sagt och gjort.. det höll på att gå i sank då jag inte har en mobil, så när min arbetsdag var över åkte jag hem och ställde bilen, messade honom på FB…. inget svar.  Han är ju inte lika FB-nörd som jag… Tänkte att ”Jaha ja… då blev de inget”  men vid 6-tiden så skickade han ett mess… o första tanken var att ”Neeeeej.. jag orkar inte”… funderade på att säga nej men så blev jag arg på mig själv… skickade ett mess att jag var på stället om 30 minuter o att han skall stanna där.

Dyker upp på uteserveringen på Gamle Port och där satt han tillsammans med 2 av hans polare.  X antal senare och 5 öl senare (och jag behövde inte betala en nickel) sa jag hejdå till dem och den enes fru som dök upp lite senare och begav mig hem… Jag hade en supertrevlig kväll.. Den ena polaren som hade sin fru med sig var sådana där personer som jag skulle kunna bli vän för livet med…. så sjukt trevliga.  Mannen i paret planerade en stor baluns (en vision snarare) och jag sa att OM han får ihop det så kommer jag upp och hälsar på i lilla staden.. Han tog mig i hand och säger ”LOVAR du det??”… Absolut… O jag lovade att jag skulle säga till när det är dags för vår Pubvända igen.. de tyckte det verkade som en superkul grej att göra.  I lilla staden skulle det dock bara bli 2 ställen.. haha*

Nu sitter jag här i soffan, med en kopp kaffe och tittar på Nyhetsmorgon och datorn i knät… Mår riktigt bra.

One thought on “Fredag den 13:e

  1. Det måste inte vara exakt en månad innan, de blir nog snarare tacksamma att de får lite mer tid på sig att hitta en ersättare. 🙂 Man kan gemensamt bestämma ett datum, en månads uppsägningstid kan ses som en ”garanti” så varken medarbetaren eller jobbet är borta hux flux en dag.

Kommentera

