Att planera en lite tripp bortanför Göteborgs gräns

Jag och Jazz kommer ju ha semester veckan efter Midsommar och vi har egentligen inte tänkt göra så himla mycket, ta dagen som den kommer och  njuta av vädret (O satan om det inte blir bra väder.. *mumlar*)   Vi har snackat lite om att ta bilen på en tripp, kanske ta in på ett vandrarhem eller billigt hotell över en natt.   Jag skulle gärna vilja åka nedåt.  Jag är nyfiken på Höganäs Udden.. där har jag aldrig varit.  Fin natur skall det ju vara där.  Där skall ju skulptuturerna som Lars Vilks gjorde

nimis

 

De är ju så vansinnigt fula på bild.. Så det kan va kul att se hur det ser ut live?!?!

Sen är det ju ”Höganäs-området”… Kanske kan kolla lite keramik –  en kaffemugg eller två kan jag ju tänkas köpa.. kanske.. haha*

keramik

 

Så nu har jag suttit och kollat lite på boende.. Nyfiken på vandrarhem i första läget eftersom både jag och Jazz har en jobbig sommar så vi får hålla lite i pengarna.  Hittade ett ställe som ligger vid vattnet som  faktiskt tilltalade mig en del.

vandrar

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

De har både vanliga vandrarhemsrum (flera bäddar per rum – inte aktuellt), lägenheter och hotellrum. Då det är just hotell så har de fullständiga rättigheter så man kan allt tänka sig sitta på deras altan där och se ut över havet och dricka en öl eller två… efter att man tagit en strandpromenad.

Längtar.

3 thoughts on “Att planera en lite tripp bortanför Göteborgs gräns

  1. Jag har varit på Kullaberg. Det är helt fantastiskt där! Det krävs lite möda för att ta sig till grottorna som finns på båda sidorna om udden, men det är väl värt det. Vid fyren har man makalös utsikt.
    Jag har inte bott där själv, men kolla upp Grand Hotel Mölle, det är ett vackert hus och beläget lite högre än hamnen så man har en fin utsikt därifrån. 🙂

Kommentera

