Söndag o Ia är städerska

Jazz är skjutsad till centralen för ett par timmar sen, det blev inte ens ett helt dygn denna gång…. men vi vet varför… det är pga ärenden som är pga oss.. så inte kan vi klaga inte. 🙂

Ett väldigt lugnt dygn dock, bara på hemmaplan. När jag sen kom hem efter att jag dimpat av honom tog jag tag i ett jobb jag skjutit upp… det förbannade köksgolvet. Jag fick ju tips av en kompis som jobbar med städning.. till ett gammalt fult linoleumgolv så är det först klorin för att få rent sånt som sitter riktigt långt in… o sen ett rengöringsmedel med lågt pH-värde.. sagt o gjort.. skurat som en gnu… o fanimej så funksr det.. någorlunda i alla fall.. slitet e det ju ändå. Jag har ju innan haft både matta under bordet och sedan vid sidan om, för att slippa se det fula golvet. O då avskyr jag dessutom mattor. Haha

Nu får mattan under köksbordet dock inte komma tillbaka.

20140615-155733.jpg

O tvättmaskinen går i ett… tvättar mattor för fullt…. igår tvättade jag tyget i soffan som jag har på balkongen. ? Solblekt är det ju ändå… men nu är det rent i alla fall.

One thought on “Söndag o Ia är städerska

Kommentera

