Att bryta en dålig trend

Jag har ju de senaste 10 åren ungefär slutat läsa böcker året om utan öppnar i stort sett bara böckerna på sommartid… o detta inte för att jag är ointresserad utan att jag helt enkelt ser för dåligt.. på kvällstid när dagsljuset är puts veck… och sist jag kollade jobbade jag dagtid så… så därför är böckerna stängda tills våren kommit smygandes.. Då har jag på kort tid kunnat plöja bok på bok. Att sitta ute i lä i solen och njuta av en bra bok tilltalar mig mycket

Men nu då?

Nope… Jag har ju knappt öppnat en bok sedan förra sommaren och denna sommar har ju faktiskt pågått i flera månader.. ja dagsljus även på kvällstid alltså… o jag vet exakt varför det blivit så

CANDY CRUSCH SAGA….. (och sen även Farm Heroes Saga).  Dessa små djävulsspel tar min extratid jag har… och skit samma att man bara har 5 spel per gång… Har man mobil.  platta OCH dator så blir det ju 3×5 spel per gång.

Jag har till och med märkt att Jazz läser mycket mindre än vanligt.. o HAN är en bokplöjande människa av rang.. O jag ser hur ofta han sitter med sin mobil och spelar… Han har iofs startat och sedan stängt ner både Candy och Farm.. Men nu spelar han någon Häxa-bubbel-spel istället.

Så nu har jag bestämt att det får dras ner.. Kommer inte ta bort dem, inte Candy i alla fall där jag är på nivå 432 … men jag var till bokhandeln och köpte en bok idag… en bok som jag sett förut och funderat på… men varit för snål för då den kostade nästan 300 spänn.. Idag hade de sänkt den till 119:-

Det är alltså den nya boken av Stephen King

Jag ÄLSKADE hans böcker under mina yngre år… Började en bok och lade inte från mig den förrän den var slut typ.  Idag har jag ändå lite mer kontroll över mig och inser att det inte är så nyttigt för mina ögon att läsa SÅ mycket på en gång.

…… o med tanke på att den är 795 sidor så har jag ett tag framöver.   Började med den så fort Jazz lämnade min stad.. I soffan betade av ett par kapitel… Känns lovande.  🙂

king

7 thoughts on “Att bryta en dålig trend

  1. Jag är också sommarläsare. Inte på grund av dålig syn utan på grund av för många andra engagemang. Så på en sommar kan jag lyckas att läsa ut en bok och så läser jag den andra boken på resten av året 🙂 Håller mig borta från spel, de tog allt för mycket tid av mitt liv

    • Jag kan ju inte skylla på någon sån bra bortförklaring… jag ÄLSKAR dessutom att fastna i böcker så ändå har jag nästan VALT att fastna i de dära spelen.. hugha… Men det får vara färdigt med det nu. 🙂

  2. Jag har ju blivit bokplöjare igen! Är dock lite rastlös mellan varven och hänger nog mer framför datorn men vägrar ladda hem andra spel än WF för jag skulle bli fast direkt!

    • Ja jag förbannar den dagen jag laddade ner Candy… jaja… men nu har jag inte spelat sedan igår under dagen. Läste en kort stund innan jag somnade igår… O idag när jag kom hem från jobbet så lade jag mig på min balkong och öppnade boken….. drygt 4 timmar senare lyfter jag arslet från soffan därute och placerar arslet här i vardagsrummet istället… med datorn… Känner mig riktigt nöjd ju. 🙂

  3. Jo men som den värsta bondmoran du är så finns det väl bara det sättet… ös först och sen eventuellt slöa när det inte finns mer att göra?.. hehe*

  4. Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafón… Läs den! Jag plöjde 600 sidor på två dagar och läste till långt in på natten för att den var så grymt mörk och magisk… //Blixt

Kommentera

