Att ha så galet fel

cougartoyboy

I gänget har det de sista dykt upp ett nytt par, ett par som är kompisar till en i gänget.  De gånger jag träffat på dem ha de kommit rund under fötterna och jag kan inte säga att deras personlighet passar min personlighet… Om  man skall vara så ”tydlig”

Det har varit väldigt svårt att säga åldern på dessa men vi (Jag och Jazz) har varit överens om att hon är den äldre av de två.. första gången jag såg henne såg hon söt och gullig ut tills jag såg lite mer tydligt.. Så rynkig i ansiktet.. Så att fått gå från att hon var 30+ så skulle jag nog säga att hon ligger på närmare 50.  Hon såg ut som en medelålders kvinna som inte vill bli äldre och gör allt för att stanna tiden. Hennes kille däremot har utseende till att vara hennes toyboy.. ser riktigt bra ut och jag skulle gissa att han var i Jazz ålder.

Igår när vi var på inflyttningsfesten var dessa 2 på plats och för första gången så var de nyktra (när vi kom i alla fall) och det visade sig att dessa två faktiskt var väldigt trevliga.  Igår på festen var alla lugnare med alkoholen (under den tiden vi stannade vill säga eftersom jag körde och Jazz tog någon öl och någon whisky bara)  Det kom fram att Kvinnan hade tonårsbarn och mannen hade vuxna barn..  han var även morfar.

SÅ därför blev jag nyfiken och kollade på Facebook för att se hur gamla dessa personer var och jag får en chock som heter duga… Jag hade så fel… haha*

Den ”unga” killen är ett år yngre än mig (Han fyller alltså 45 i år)  och Cougar-kvinnan fyller 41 i år.. Alltså 5 år yngre än mig… haha*

Oj va fel jag hade…. men jag tycker ÄNDÅ att jag ser bra mycket yngre än den kvinnan, trots +5 år.

8 thoughts on “Att ha så galet fel

  1. Alltid svårt att bedöma ålder. Jag får alltid höra att jag ser ut att vara ca 5-6 år yngre än vad jag är. Positivt, javisst. Vissa ser äldre ut, och andra yngre 🙂

    • Väldigt svårt dessutom – o jag är själv tacksam att jag både känner och ser yngre ut än mina snart 46 år.. Tycker jag i alla fall. Nån nytta skall man väl ha av extrakilona… haha* .. de fyller ut de eventuella rynkorna man har i ansiktet. 🙂

  2. Haha! Vad lustigt att den ”yngre” visade sig vara morfar. 😀
    Det där med ålder är jättesvårt att bedöma. Nyfödd, dagisbarn, skolbarn, tonåring/ung vuxen – sen blir det betydligt svårare! Så länge jag måste visa leg på bolaget är jag glad. 😀

    • Det där med leg på bolaget är ett minne blott för min del… det var länge sen… haha*
      Men visst var det kul med att han var morfar… så chockerande.. nog för jag har jämgamla kompisar som är mor/farföräldrar sedan många år…. Men HAN var en överraskning… haha*

Kommentera

