Jag Älskar Livet <3

tvätt

 

Detta är vad jag sysslat med idag. Detta set fick jag som ”avskedspresent” från mitt jobb.   Proffsverktyg för fönstertvätt… o satan i gatan vilken skillnad det var att hantera detta.  (telskopsskaftet däremot köpte jag själv då mina fönster sitter högre upp) Vatten och en skvätt YES  och ut och börja använda tvättpälsen för att sen använda fönsterskrapan och Vips så var det klart.  12 fönsterrutor på dryga 10 minuter.   Jag blev nästan religiös på kuppen.  Det var till och med lite kul.  *ritar kors i taket”

Tänkte att det kanske skulle bli svårare att plaska inomhus – ja lika lätt var det ju inte men gick ändå förvånansvärt snabbt.   Synd på mina gamla fönster bara, de må vara rena men de är fortfarande väldigt slitna.  Få fönster kan man öppna och tvätta inuti. Men å andra sida kommer det inte in nåt damm och sånt som för dem smutsiga.. om man nu ska se nåt positivt med det.

Upp med nya gardiner i vardagsrummet, de få blommorna jag har fick sig lite extra kärlek. (O min Orkidé började blomma igen, de älskar verkligen det fönstret)



DSC_1080

 

 

DSC_1082

DSC_1081

Mitt ”sommarkök” ser extra somrig nu på något sätt..  valde att behålla mina vita tunna gardiner kvar..   Jag har lite sånt ”hatkärlek” till den gröna väggen.. Jag älskar verkligen grönt men på vissa ställen så är den så sliten så det kommer målas om här sen… Kan sätta pengar på att det kommer bli vitt… haha*

Men tillbaka till jobbet… min kontorsgranne är en tjej som jag skall försöka hålla kontakten med.. En jätterar tjej. Hon jobbar inte ens på min avdelning men vi klickar så bra.. Jag lovade henne igår innan jag gick från jobbet att vi måste åtminstone käka lunch någongång framöver..   Hennes man jobbar också på det företaget jag jobbar på och gillar man muskler så gillar man denne man.. Ujuj…. O som tur är får man ju titta (det har vi kommit överens om Jag och Jazz.. titta på andra får man. 🙂 )

Denne man var med om en arbetsolycka igår.. Han fick en pall över sig.. från 4 meters höjd.  En tom pall dock men som tur är så träffade den hans axel.. TÄNK om den hade tagit i huvudet?!?!  Enligt min kollega så är han sån där ”Ähhhh, det löser sig… ”  Han hade berättat för sin fru när hon väl hade fått tag i honom (När han var på akuten) att han hade tänkt fortsätta jobba.. o eftersom hans kollegor såg olyckan så såg de till att han kom iväg till Akuten.. Han körde själv dit.. Jo.. ni läser rätt..  Enligt kollegan så är han sjukt envis och han säkert stått på sig.. Vaddå någon köra honom??..  Jag blev mest förbannad på hans chef.. HON skulle ha bara bestämt att så skall det inte gå till.  Hon skulle ha sett till att han kördes till sjukhuset.

När han väl var där och de röntgade axeln så var det inga problem.. läkaren hade frågat honom om han hade brutit nyckelbenet förut.. Nääääää.. det har jag inte, hade han svarat.. Då hade läkaren sagt att.. Jojo.. det har du, två gånger har du gjort det ser jag på plåtarna.. Du har alltså gått med brutet nyckelben  2 gånger… haha…  Min kollega bara skrattade åt det… ”Det är INTE konstigt.. för den mannen klarar mer än man tror”

Jag har snackat med kollegan idag, han mår efter omständigheterna bra… lite öm och stel bara.   Hennes slutsats var.. ”Det var tur att det var XX det hände, hade det varit någon annan så hade det gått så mycket värre”

 

muskler

 

Fy fan vad jag älskar SOMMAREN… Har ju varit mest utomhus hela dagen… Jag vispade ihop en omelett tidigare som jag intog med ett stort glas vatten.  O som mellanmål vattenmelon (o jag har ännu en halv kvar i kylskåpet… o en flaska rose… Mumma)

DSC_1078

 

 

Livet är Härligt.  ❤

One thought on “Jag Älskar Livet <3

  1. Vilken jäkla tur kollegans man hade. Hade kunnat gå riktigt illa det där. Usch.
    En sådan där fönsterskrapa ser ju inte helt fel ut. 🙂

Kommentera

