Jag bjuder……

Jag har ju sagt/skrivit  det förut … Att jag förutom lägga tid på jobb (snart ett alldeles nytt sådant),  Kärleken (fortfarande lika nykär) skall lägga min tid på vänner.  Vänner skall man ta vara på…. O som den eremiten som jag är emellanåt så kanske jag har skrämt bort en vän eller två med mitt sätt… Men jag SKALL krypa ur mitt skal mer än jag gjort förr.  Jag skall bära det stora OK:et att faktiskt hålla vänskap levande.. (det är ofta det som gör att jag dissar vissa människor, att de inte är lika aktiva som jag VAR…. )   Jag ÄR en social människa och det sista året har jag faktiskt försökt dissa min eremitsida.  Jag har försökt ta vara på människorna som faktiskt finns där.  Att jag mår så mycket bättre idag gör ju att jag faktiskt ser utåt än inåt numera.

Idag så SER jag att folk faktiskt försöker få/behålla min vänskap… förr såg jag mest de som inte gav lika mycket som de tog.

Igår när min gamle kollega hämtade mig (som jag inte träffat på ett år)  så såg hon riktigt glad ut när jag klev in i bilen…. o sen när hon skjutsade hem mig så gjorde vi upp om att vi MÅSTE hålla kontakten.. Om så det handlar om promenad, svampplock.. Vi bor ju fasiken i samma ”område” till och med.   När jag hoppade in i bilen så gav hon mig en kram…

Denna är från mig…. nästa är från ”YY”…. YY= en annan kollega som jag bodde i närheten av när jag bodde i 2a hand när jag lämnade Mannen… Hon som jag umgicks rätt mycket med då.. Men sen bara det dog ut… vi har båda två försökt få till en träff men båda e faktiskt lika dåliga på det… Henne mailade jag idag, tackade för kramen o sa att nu MÅSTE vi få till det.

Min gamle, gamle, gamle vän har jag även mailat till idag…..  hur svårt kan det vara?

Den enda som faktiskt jagar mig är min pubvändarväninna.. Hon är ute på havet med sin nya kärlek.. De ville att jag och Jazz skulle dyka upp.. men men… *L*

Sen finns ju gamle kollegans flickvän… De som var med när jag och Jazz förlovade oss….  Vi har ju oxå klickat väldigt hon och jag… ❤

Det finns så mycket mysiga människor runt mig.

Så brukar min Jazz säga med… Han är ju lika mycket eremit som jag är.. lite mer till och med… O han har bara förtrollat mitt kompisgäng.. ALLA gillar honom… Han säger att han är så lycklig idag.. både för att han träffat mig men att han hittat så mycket goa människor i min umgängeskrets.. som han aldrig skulle ha gjort annars.  Han verkligen lyser när vi är i våra stora gäng… Han är i sitt esse

Han har ju också mysiga människor runt sig.. dock så är det ju bara 2 par som jag träffat (underbara männsiskor) för de andra är mer ”grabbgängspersoner”…. O med tanke på att Jazz faktiskt är mest hemma hos mig så är vi mest tillsammans med mina vänner.. (som ju blivit hans med förstås)

Som sagt…. Jag har Kärleken,  jag har (snart) ett jobb som jag förhoppningsvis kommer älska, jag har vänner som faktiskt bryr sig….

… o så har jag denna blogg o genom denna har jag träffat några mycket mysiga människor.   Underbara Sol (o hennes Viking som jag aldrig annars skulle ha träffat),  den übersnälla o SUPERGOA TaP ,  Justsayiiin, den roligaste Norrländskan jag vet… och den Färgsprakande MiauMiau….. Det finns fler som kommit min väg genom mina år… men det är folk som trillat bort från Bloggvärlden… Men ändå, jag slänger en tanke till er goa människor.

…. så ikväll bjuder jag på en bild. (  händer ju inte så ofta – men ibland så) … o helst skulle jag vilja bjuda på världens trädgårdsparty för alla mina följare… för jag ser ju att det är många, många som följer min resa varje dag utan att ens yppa ett ord…. Detta är tillägnad er.

Skål och ta vara på alla vänner i ert liv. ❤

 

ia

 

It´s me and my Eyes… We´re watching You all. 🙂

22 thoughts on “Jag bjuder……

  1. Snygging!

    Och skulle du råka förirra dig till Umetrakten, så hör av dig! Skulle vara jättekul att träffas efter att ha följt dig i så många år.

  2. Meh! Du ser ju inte alls ut som jag trodde! Ta genast bort den bilden!

    Det där med vänner som försvinner och vänner som kommer till är ett helsike när man är en social ensamvarg. Är så glad att du och Jazz hittat en balans som passar er båda. Bra gjort!

      • Nä, du har illrött stort burrigt hår, är minst 10 år äldre och har några trivselkilon runt hakan. Ja, Ungefär som jag. Minus håret, då förstås. Mitt är kort, tunt och grått – fast färgat rött.
        *nån rättvisa måste det allt vara*

      • Du har ju egentligen rätt… För håret stämmer (håret är uppsatt på bilden) trivselvikten sitter kring magen. Haha

  3. Glad att allt går i din väg och lycka till med både nya jobbet och kärleken. Det är dig väl unt!
    Snygg bild!
    //En av ”smygarna” 😉

  4. Så fint foto!!! 🙂 Och det låter som att du mår himla bra vilket gör mig himla glad. Det förtjänar du verkligen! Stor kram från en läsare som visserligen inte är inne så jätteofta, men som alltid ser till att läsa ikapp de gånger jag kikar hit. Du är fin du!

  5. Jag är oerhört glad över att jag följde den där länken för länge sen och fann dig. Din resa har varit lång, stormig och bitvis väldigt tung. Jag är glad över att den numera seglar fram på lugna hav. Vi står i din ringhörna. Kram

  6. Du var en av de första jag började läsa hos, kommer dock inte ihåg när…mååånga år sen blir det :). Lika bra irl som i bloggbyn!

    Lika snygg som alltid! Så förbannat kul att du hamnat rätt med Jazz det är du väl unt!! ❤

Kommentera

