Många år är inte samma sak som gammal

image

 

Det har varit filmtajm hela dagen här då vädret inte varit tiptop…  passande väder för filmkollande alltså.   Jag har betat av  Noah, Need for speed, Transcendence och nu sist The Face of Love.   Ingen av filmerna kommer fastna i mitt minne  men  den sista filmen fick mig i alla fall att böla lite.. (tänk att det kan vara en sådan befriande känsla att få se en film och få böla helt för sig själv)

Den filmen är med Anette Benning, Robin Williams och min favorit Ed Harris.   Jag har ALLTID gillat Ed Harris.. Jag tycker han är en strålande skådis som kan göra vilka roller som helst.  Sen tycker jag han är ruggigt sexig den karln.. trots hans nu 63 år på jordelivet.   När han ler så ler hela hans ansikte.. om man säger så.  Fåror, rynkor tycker jag ger en människa karaktär – en själ.   Jag tror det är lite av att jag INTE är rädd för att åldras, att jag med mina snart 46 år aldrig haft en åldersnoja.  Jag välkomnar faktiskt mina rynkor..  (då är det värre med kroppen/ledserna som är så mycket stelare nu än förr)

Jag hoppas jag får se han på bioduken många gånger till.

2 thoughts on “Många år är inte samma sak som gammal

Kommentera

