Vilken jäkla start på semestern

Fredag o jag firade att jag fick gå på semester. Jazz dök upp redan vid 17.30 vilket typ Aldrig händer annars. En lugn och härlig fredagskväll i trädgården, han med en öl o jag med ett glas rosevin.  Det räckte eftersom det ev. Skulle bli fest på lördagen.

Lördag morgon o vi vaknar till fint väder, beger oss till ”festplatsen” som är ute i närheten av havet   Får ett glas rosevin av kompisen.

image

Vi går husesyn,  tjötar o dricker (jag bara detta glas eftersom jag inte hade bestämt om jag skulle köra hem på kvällen eller stanna över)  Efter ett oar timmar går vi ner till deras privata strand (ja sommarstugefolkets egna)  o Ia skulle äntligen få se, höra, känna, lukta o smaka på havet istället för att se alla Facebooksuppdateringar jag fått se under veckan.

image

Vilken UNDERBAR badplats… okey… mm 20 grader är inte kallt… men är man lite badkruka plus att kroppen då är överhettad så…. ujuj… men badat fick jag.. 2 dopp blev det innan vi gick upp till huset igen.  Där dyker sedan väninnans släkt upp. en efter en.. (vilket är anledningen till varför jag inte ville stanna över natten… jag är social men lite på mina premisser)   Vi gör oss iordning o blir sedan skjutsad ut till Marstrand… det är jag, Jazz, gamle jobbarkompisen o hans sambo. (Det hennes släkts sommarställe vi var på)

Vi går runt där bland alla turistee… så jäkla vackert där ute.

image

……. men vi har ju en anledning till VARFÖR vi är där ute. ♡

Dessa två vänner var ju med när jag o Jazz förlovade oss…  o jag frågade om inte vi fick vara med dem när det var dags för dem… såklart. 🙂

Vi äter där ute, promenerar i det underbara vädret, sätter oss sen och tar oss nåt att dricka,  de med alkohol o jag vatten… hade bestämt mig då för att vi ibte stannar, vi vill vakna i vår egna säng.

Sent på kvällen tar vi bussen tillbaka till hennes sommarställe o humöret är ju på topp…. ingen har ju vetat om detta.  Vi stannar i nån timme till innan vi tar bilen hem

I morse bestämde vi oss för att vi måste ta oss till havet…. för varmt annars


DSC_1132

Ett par timmar vid havet och ytterligare bad så fick vi sen känna oss nöjda… om inte annat för att inte bränna ihjäl sig.. (SSF 10 kommer man inte långt på)… Höll på och smälla av när jag ser sen vilken temperatur det var ute då… 36 jävla grader.. helt sjukt.


DSC_1135

 

Väl hemma bestämde vi oss för att stanna i källarvåningen.. där är det ju svalt om inte annat.. o där blev det lite ”barnförbjudet umgänge” av det heta slaget.. Ibland så får man till det så klockorna stannar.. o idag var en sån dag.. var nog för man redan var upphettad innan eller nåt… haha*

Tillfredsställd och en kall dusch så gick vi till ICA och handlade mat… en sån ”Plocka ihop din egna sallad för du är så jäkla lat och istället betalar hutlöst för lite grönsaker”…. sen satte vi oss under trädet i trädgården och åt och drack litervis med vatten.  Jazz gick sedan ner och lade sig i källaren medans jag valde solstolen.. Inte för att sola utan för att vila och läsa skvallertidningen jag köpte med till stranden men aldrig läste…  i skuggan förstås

DSC_1140

 

Ett par timmar går och sen kommer Jazz ut och håller mig sällskap.. Vi pratar, planerar och har oss… Sen är det söndagkväll.. o han skall ”hem” till sitt så nu sitter jag här själv… Semester och allt.

Saknar honom redan.

Helger som denna är GULD värd… Är så förbannat nöjd med hur den blev.

 

3 thoughts on “Vilken jäkla start på semestern

Kommentera

