Att ta vara på tiden

Då har onsdagen flutit förbi… o jag menar verkligen flutit… svårt att hålla sig fräsch när det är så varmt som det är nu..  Det är ju tur att man bara varit hemma och nära duschen.

Idag har jag rensat, rensat och rensat igen.  Jag har åkt till den vanliga återvinningen och slängt plastförpackningar, pappersförpackningar, glas, tidningar och även en säck med kläder.  Jag har packat ordning och packat in i bilen så det bara är att köra iväg till Secondhand-butiken imorgon.  Jag har städat Juniors rum (han är ju aldrig hemma nuförtiden så jag fick helt enkelt nog)  Jag har tvättat flera maskiner och hängt ut det för torkning.

Sen tog jag tag i det där überäckliga…. handfatet.. eller snarare det som är under handfatet alltså.. sicken tur att jag hade en ask med engångshandskar… fy faaaaan vad äckligt.  Nu är rören rensade dock.  *Nöjd*

Jag har dammsugit hela bottenvåningen och när det sen var klart så dog jag i trädgården – under trädet i skuggan

 

lugn

Kände mig så förbaskat nöjd med mig själv… att jag trots denna värme faktiskt fått så mycket gjort.  Hörde av Jazz sen att även han varit så där äckligt duktig… men att han nu var less o skiter i rensandet från och med imorgon… alltså får jag hem min Älskling imorgon.   Äntligen. 🙂

När jag låg där i min solstol och funderade… (hjärnan var helt tom) så fastnade jag över denna vy… Flygplansspår, lång till vänster och långt till höger… o helt tomt mitt emellan… haha.. såg helmysko ut.

vy

 

Och trots allt trixande idag så har jag ändå lyckats kolla på några avsnitt av ”True Detective”… och en film som jag tyckte var bra.  Divergent

Jag har helt enkelt tagit vara på tiden…. 🙂

Kommentera

