Strawberry och Poliser

Nu är jag hemma igen efter min sista sociala inplanering under min semester.   Dagen började med regn och mulet och jag packade ner jacka och paraply… just in case… Men det behövde inte ens lämna min väska för när jag tog bussen ner till stan så hade det spruckit upp och solen kom fram..   Vädret går min väg.. helt klart.

Var nere på stan en halvtimme innan utsatt tid och jag hade ingen lust att stå utanför Hard Rock som vi hade bestämt att mötas.. Så jag satte mig i Bältesspännarparken och kollade på folk… O Poliser… hehe… Har jag sagt att jag gillar uniformer?? 😛

DSC_1225

… för poliserna fanns precis överallt.. Det var fotbollsmatch idag.. IFK mot AIK.. Gick förbi Gamle Port på vägen dit.. MYCKET skrik och skrän var det där… hugha

Till och med hästarna fick komma ut idag… de brukar ju vara det när det är sådana stora folkmassor.
DSC_1230

 

Vi hade planerat Hard Rock eller Joe Farelli som jag sett serverade Strawberry Daiquri innan.. en sån som det skall vara alltså… sådana som görs av färska jordgubbar.. Inte sånt jäkla essens som vissa behagar serverar

Nu var dessa 2 ställen ockuperade pga fotbollsmatch så vi fick tänka om… Väninnan  berättade att hon köpt god drink på Hotel Avalon så vi testade det…. Skulle beställa men icke.. De hade inga som vi ville ha… bara med essensen… Tack men nejtack.. Så det blev en Mojito till väninnan och en Caipirinha till mig på detta ställe.

DSC_1232

 

Vi gick vidare till ett annat ställe för att se om de serverade den drinken som vi ville ha (Jag och väninnan brukar ju träffas en gång per sommar och dricka ett par av denna drink så en drink till var ju aktuell)

Frågar i  baren … jojomensan de har den drinken… tänkte inte på att fråga vilken typ… jo tjena.. fick ju den där läbbiga drinken som vi inte ville ha.,  VARFÖR serverar de skiten ens..  Nej hatten av för Hotell Avalon som faktiskt berättade det istället för denna så man kunde välja annan drink.

Hursomhelst.. 2 drinkar tillsammans med väninnan så var det dags att bege sig hemåt till ett tomt hem då Junior är på träning.

Men oj vad jag känner mig duktig och social… Nu skall man bara fortsätta vara så här social med… men med mer alkoholfritt alternativ förstås.  🙂

2 thoughts on “Strawberry och Poliser

    • Skall lägga det på minnet, har bara varit där på våra kundjippon och jag har alltid upplevt det som en väldigt dåligt ljudisolerat ställe.. när man sitter och äter kan man knappt prata med människorna man är där med.. men vid baren över en drink kanske det är bättre.. 🙂

Kommentera

